Un Cadillac de lux, fabricat in 1977, cel mai scump automobil vandut la licitatia de masini vechi organizata in Constanta
La 40 de ani, limuzina arata ca scoasa din fabrica. Si o celebra limuzina prezidentiala a lui Nicolae Ceausescu, un ARO 304, si-a incercat norocul. Proprietarul cerea pe ea 50 de mii de euro, dar licitatia s-a oprit abia la 8000.
Un domn este noul proprietar al unei limuzine Cadillac de Ville din 1977. Masina a apartinut unui colectionar grec si a fost adusa in Romania in urma cu un an. Acum a fost cumparata cu 15 mii de euro si noul proprietar este convins ca intr-un an valoarea ei va creste cu cel putin 25 de procente.
Dumitru, cumparator: "O vad ca pe o investitie, adica ele isi cresc valoarea si sunt un activ, nu un pasiv."
Gabriel Balan, colectionar masini de epoca: "O masina are valoare in functie de istorie, daca pe timpul lui Hitler era un Trabant si s-a dat Hitler cu ea, atunci are valoare nedescris, daca nu, nu costa nimic."
Un alt automobil ravnit de colectionari a fost limuzina prezidentiala a lui Nicolae Ceausescu un ARO 304 modificat. Exista doar 6 exemplare din acest model creat pentru familia prezidentiala. Dotarea spectaculoasa la acea vreme era trapa cu actionare electrica, prin care Nicolae si Elena Ceausescu salutau multimea in timpul paradelor.
Cum proprietarul a vrut sa ia cel putin 50 de mii de euro, se pregateste pentru urmatoarea licitatie. 5000 de euro spera sa obtina proprietarul unui Renault 12.
Cezar Popescu, proprietar: "Daca se poate si mai mult foarte bine, daca nu, cam asta m-ar multumi ca vanzator."
Marius Hangan, organizator licitatie: "Vom incerca sa vindem de la Dacia la Dodge si la ARO-ul lui Nicolae Ceausescu. Putem sa vindem de la 4500 la 100.000 de euro."
La licitatie s-au inscris 10 masini de epoca. Dintre acestea, doar 3 si-au gasit proprietari noi. Celelalte asteapta urmatoarea licitatie de la toamna.