Ne-au rămas mici parcările. Românii își cumpără mașini tot mai mari, care nu mai încap în locurile „standard”
În ciuda preocupărilor și a declarațiilor ecologiste, românii, la fel ca restul europenilor, își cumpără mașini tot mai mari și preferă SUV-urile.
Federația Europeană pentru Transport și Mediu ne arată, cu cifre, că ne-au rămas mici parcările, pentru că lățimea medie a autoturismelor a ajuns să depășească 180 de centimetri. Iar un loc de parcare standard are cel mult 230 de centimetri.
Proiectate după regulile în vigoare, unele locuri de parcare sunt imposibil de folosit de un proprietar de
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Legea spune că spațiile destinate staționării mașinilor trebuie să aibă între 2,2 și 2,3 metri - în funcție de unghiul în care trebuie așezat vehiculul. Chiar și în situația în care șoferul parchează corect pe un astfel de loc un SUV, îi este greu să iasă din mașină.
Lățimea mașinii este de 2,10 metri și asta înseamnă că mai rămân, teoretic, 10 cm pe partea șoferului astfel încât să poată deschide ușa fără probleme.
În ultimele două decenii, autoturismele au câștigat câte o jumătate de centimetru pe an, în lățime, iar tendința continuă, atrage atenția Federația Europeană pentru Transport și Mediu.
Cele mai mari mașini au ajuns să măsoare 2,20 metri, cu tot cu oglinzile retrovizoare. Și cu lungimea e o problemă.
La Ploiești, autoritățile locale au decis să redeseneze unele spații de parcare, pentru a le face mai încăpătoare.
Dar nici așa nu este bine pentru că au rămas mai puține.
La nivelul Uniunii Europene există o reglementare care limitează lățimea vehiculelor la 255 cm, dar a fost adoptată cu gândul la dimensiunea autobuzelor și a camioanelor, spune Federația Transport și Mediu. Organizația cere revizuirea legislației, astfel încât să existe limite și în ceea ce privește autoturismele.