Noile vagoane de 100 de milioane de euro NU incap in 8 statii de metrou. Metrorex da vina pe comunisti si rezolva cu flexul
''Trenul galben fara cai nu-i nici birja, nici tramvai". Perfect adevarat, in cazul celor de la Metrorex. Dupa ce au dat 100 de milioane de euro pe noile garnituri, au descoperit cu surprindere ca vagoanele nu incap in galerii.
In 8 dintre statii, peronul este mai lat cu 5 centimetri. Ca sa nu se faca de ras, responsabilii dau vina pe comunisti, care ar fi construit dupa ureche, desi pana acum n-au existat asemenea probleme. Intr-un final, treaba a fost rezolvata romaneste, cu flexul.
Povestea a inceput in 2011, cand Metrorex a comandat 16 trenuri pentru care s-a angajat sa plateasca aproape 100 de milioane de euro. In tara au fost aduse deocamdata 6, iar cand au inceput probele... sa vezi necaz.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Metrorex a descoperit greseala chiar in momentul in care trenurile au intrat efectiv in subteran. De pilda, in Piata Romana noile garnituri sunt cu 5 cm mai mari decat permite peronul.
"Nu este nimeni de vina pentru ca trenurile asa au fost comandate, ele respecta stadanrtele europene cu privire la gabarit. Intr-adevar, in anumite statii de metrou, Unirii, Victoriei, raza de curbura fiind foarte mica, acolo au fost mici probleme", a declarat, prin telefon, Aurel Radu, directorul Metrorex.
"Micile neajunsuri'' au fost rezolvate simplu, romaneste. In fiecare noapte, dupa ce metroul se inchidea, angajatii au pilit peroanele, unul cate unul. Potrivit Metrorex, au fost scurtate 10% dintre cele cu probleme.
"Gabaritul fiind depasit, s-a facut aceasta decupare la peron, care este de 4-5 centimetri. S-a intamplat, asta e!", a spus si Vasile Neagu, vicepresedintele sindicatului Metrorex.
Situatia putea fi evitata, spun sindicalistii, daca se comandau vagoane cu 5 centimetri mai inguste. Cei din conducere au cu totul alta teorie.
"Pe vremea comunismului se construia poate dupa ureche. Nu exact dupa tehnicile moderne care sunt acum. Trenurile s-au contractat si s-au comandat in 2011, eu atunci nu eram director, dar cred ca s-a procedat conform standartelor internationale. A fost firma de consultanta care a analizat, si exact cum s-au comandat asa au venit”, explica directorul Metrorex.
Acesta da insa asigurari ca nu sunt costuri suplimentare si nu exista nicio pierdere.
Totusi, fiti foarte atenti pe unde calcati atunci cand intrati si iesiti din metrou. Pentru ca s-a taiat din peron aceasta distanta este mai mare si, efectiv, piciorul dumneavoastra incape foarte usor aici. S-ar putea sa va accidentati extrem de grav.
Noile garnituri ar fi trebuit sa intre in circulatie la mijlocul lunii aprilie. Din cauza problemelor aparute trebuie sa avem rabdare pana in iunie.