Fost director de campanie: Facebook a determinat victoria lui Trump în alegeri
Donald Trump a devenit președinte al Statelor Unite cu ajutorul rețelei sociale Facebook. Totodată, platforma Twitter i-a folosit pentru a se adresa direct oamenilor, potrivit fostului director de campanie pentru tehnologii digitale, Brad Parscale.
Faptul că rețelele sociale au jucat un rol esențial în succesul miliardarului în toamna anului trecut nu este o noutate, ca dovadă numeroase rapoarte privind abuzul de „știri false", dar este mai puțin obișnuit să auzi ca cel care a dirijat respectiva strategie să o descrie în detaliu, așa cum a făcut Brad Parscale la CBS, într-o emisiune difuzată duminică seara, scrie portalul francez 20minutes.fr, citat de Agerpres.
„În prezent, Facebook vă permite să ajungeți la 15 oameni de la capătul Floridei pentru care nu ați cumpăra niciodată reclamă TV", i-a explicat el jurnalistei Lesley Stahl.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Parscale, specialist în strategii digitale care a lucrat pentru Trump și diversele sale afaceri începând cu 2011, susține că a cheltuit majoritatea bugetului destinat campaniei web pentru anunțurile de pe Facebook.
În medie, au fost postate zilnic între 50 și 60. 000 de anunțuri diferite în rețeaua socială, până la 100.000 în perioadele de vârf, spune el, expunând în continuare metoda sa de a atrage atenția utilizatorilor de internet în zonele rurale, unde Donald Trump a făcut diferența asupra lui Hillary Clinton: „Am început să postezi anunțuri publicitare arătând, de exemplu, că podul din oraș s-a prăbușit...Este o micro-direcționare ... Pot găsi 1.500 de persoane într-un oraș care își fac griji din cauza infrastructurii. Și ar putea fi chiar alegători care în mod normal votează pentru democrați".
Aceasta referitor la strategia propriu-zisă pe Facebook. Dar la fel de interesantă este și explicația sa cu privire la strategia fostei echipe a lui Trump față de dezvoltatorii Facebook. Brad Parscale a evocat că angajați ai rețelei sociale au petrecut mai multe zile săptămânal la biroul său pentru a-i arăta cum să optimizeze utilizarea site-ului.
Culmea ironiei, „aceste rețele sociale au fost inventate de către oameni foarte liberali (în sens american, progresist) pe coasta de vest și coasta de est. Și am descoperit cum să le folosim pentru a impune valori conservatoare. Nu cred că au crezut că așa ceva se poate întâmpla", a afirmat Brad Parscale la CBS.
Sursa: Agerpres
Etichete: donald trump, facebook, alegeri prezidentiale sua,
Dată publicare:
09-10-2017 10:14