Fost director de campanie: Facebook a determinat victoria lui Trump în alegeri

donald trump
Getty

Donald Trump a devenit președinte al Statelor Unite cu ajutorul rețelei sociale Facebook. Totodată, platforma Twitter i-a folosit pentru a se adresa direct oamenilor, potrivit fostului director de campanie pentru tehnologii digitale, Brad Parscale.

Faptul că rețelele sociale au jucat un rol esențial în succesul miliardarului în toamna anului trecut nu este o noutate, ca dovadă numeroase rapoarte privind abuzul de „știri false", dar este mai puțin obișnuit să auzi ca cel care a dirijat respectiva strategie să o descrie în detaliu, așa cum a făcut Brad Parscale la CBS, într-o emisiune difuzată duminică seara, scrie portalul francez 20minutes.fr, citat de Agerpres.

„În prezent, Facebook vă permite să ajungeți la 15 oameni de la capătul Floridei pentru care nu ați cumpăra niciodată reclamă TV", i-a explicat el jurnalistei Lesley Stahl.

Parscale, specialist în strategii digitale care a lucrat pentru Trump și diversele sale afaceri începând cu 2011, susține că a cheltuit majoritatea bugetului destinat campaniei web pentru anunțurile de pe Facebook.

În medie, au fost postate zilnic între 50 și 60. 000 de anunțuri diferite în rețeaua socială, până la 100.000 în perioadele de vârf, spune el, expunând în continuare metoda sa de a atrage atenția utilizatorilor de internet în zonele rurale, unde Donald Trump a făcut diferența asupra lui Hillary Clinton: „Am început să postezi anunțuri publicitare arătând, de exemplu, că podul din oraș s-a prăbușit...Este o micro-direcționare ... Pot găsi 1.500 de persoane într-un oraș care își fac griji din cauza infrastructurii. Și ar putea fi chiar alegători care în mod normal votează pentru democrați".

Citește și
Mark Zuckerberg
Facebook și Twitter, chemate să depună mărturie despre posibila influență rusă în alegeri

Aceasta referitor la strategia propriu-zisă pe Facebook. Dar la fel de interesantă este și explicația sa cu privire la strategia fostei echipe a lui Trump față de dezvoltatorii Facebook. Brad Parscale a evocat că angajați ai rețelei sociale au petrecut mai multe zile săptămânal la biroul său pentru a-i arăta cum să optimizeze utilizarea site-ului.

Culmea ironiei, „aceste rețele sociale au fost inventate de către oameni foarte liberali (în sens american, progresist) pe coasta de vest și coasta de est. Și am descoperit cum să le folosim pentru a impune valori conservatoare. Nu cred că au crezut că așa ceva se poate întâmpla", a afirmat Brad Parscale la CBS.

Articol recomandat de sport.ro
Reacția americanilor când au văzut că pot da peste România la CM 2026
Reacția americanilor când au văzut că pot da peste România la CM 2026
Citește și...
CNN: Rusia a cumpărat, pe Facebook, reclame cu privire la violențele din Ferguson și Baltimore
CNN: Rusia a cumpărat, pe Facebook, reclame cu privire la violențele din Ferguson și Baltimore

În timpul campaniei prezidențiale din Statele Unite, rușii ar fi cumpărat cel puțin o reclamă care făcea referire la mișcarea „Viețile persoanelor de culoare contează”(n.r – Black Lives Matter), pentru a influența oamenii din Ferguson și Baltimore.

Facebook și Twitter, chemate să depună mărturie despre posibila influență rusă în alegeri
Facebook și Twitter, chemate să depună mărturie despre posibila influență rusă în alegeri

Senatul american şi Camera Reprezentaţilor au cerut oficial companiilor IT Google, Facebook şi Twitter să depună mărturie în cadrul anchetelor privind posibila influenţă rusă în alegerile prezidenţiale din 2016, relatează AFP.

Recomandări
Premierul României anunță că în decembrie vom avea ”foarte probabil” o nouă ”ordonanță trenuleț”: ”Nu putem fugi de asta”
Premierul României anunță că în decembrie vom avea ”foarte probabil” o nouă ”ordonanță trenuleț”: ”Nu putem fugi de asta”

Premierul Ilie Bolojan a fost întrebat, vineri, în conferința de presă pe care a susținut-o la Palatul Victoria, dacă salariul minim în România va ”rămâne înghețat” și în anul 2026.   

Căldură gratis în calorifere, trafic rutier ”ca afară” sau case pentru tineri. Ce promit candidații la Primăria Capitalei
Căldură gratis în calorifere, trafic rutier ”ca afară” sau case pentru tineri. Ce promit candidații la Primăria Capitalei

Energie termică gratis, fluidizarea traficului rutier sau locuințe pentru tineri. ȘtirileProTv.ro vă prezintă cele mai importante promisiuni electorale ale candidaților la alegerile pentru Primăria Capitalei, care sunt organizate în 7 decembrie 2025.

Ilie Bolojan: Este o batjocură când îţi iei bani nemunciţi sau banii pe care îi iei nu se reflectă în rezultatele activităţii
Ilie Bolojan: Este o batjocură când îţi iei bani nemunciţi sau banii pe care îi iei nu se reflectă în rezultatele activităţii

Premierul Ilie Bolojan critică indemnizațiile de 27.000 de lei de la Aeroporturi București, numindu-le „o batjocură” în lipsa unor rezultate.