Ministrul Educaţiei, prima decizie după anunțarea rezultatelor la Evaluarea Națională. Măsura care îi vizează pe elevi
Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, a anunțat, miercuri, că ministerul de resort plănuieşte ca evaluarea digitală şi unitară să se facă digital şi la evaluările din clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a.
Practic, ministerul urmărește să nu mai existe „discrepanţe mari între rezultatul la Evaluarea Naţională şi mediile din gimnaziu”.
„Planul este să avem evaluare standardizată şi ea să poată fi aplicată anual. Noua Lege a învăţământului preuniversitar prevede această măsură, avem un apel deschis în PNRR pentru o platformă digitală care să permită acest lucru şi, de asemenea, ne dorim să avem o bancă de itemi standardizaţi care să poată permite şi comparaţia între anii de studiu, şi între generaţii. Deci răspunsul este da, dorinţa noastră este ca toate evaluările cu caracter naţional şi care trebuie să rezulte şi în planuri de intervenţie personalizată să se administreze digital. De aceea pentru noi acesta a fost un an foarte important, să putem vedea cum funcţionează o astfel de evaluare la scară largă şi următorul pas este ca să avem aceste evaluări în anii anteriori examenului de evaluare naţională de la finalul clasei a opta pentru a nu mai ajunge în situaţia în care să existe discrepanţe mari între rezultatul la Evaluarea Naţională şi mediile din gimnaziu”, a afirmat Ligia Deca, miercuri, într-o conferinţă de presă, răspunzând unei întrebări.
Alegeri 2024
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
22:40
Ce a răspuns Nicolae Ciucă la întrebarea dacă a scris versurile manelei ce i-a fost dedicată de Dani Mocanu
22:10
„Cine poate să-l oprească pe Simion”. CTP: „În acest tur 1, fiecare candidat va fi pe barba lui, mai puțin dna Lasconi”
Aceasta a precizat că pentru anul viitor, la evaluările din clasele a doua, a patra şi a şasea îşi doreşte „o schimbare de metodologie”.
„Ne dorim ca evaluările a doua, a patra, a şasea să nu se mai translateze în coduri care sunt greu de discutat şi de înţeles, ci să avem punctaje care să poată fi traduse mai uşor în progresul elevului, deci lucrăm la modificări de metodologie şi vom lua în calcul inclusiv aplicarea digitalizat, să vedem în ce măsură putem să aplicăm platforma şi să mobilizăm resursa umană”, a adăugat Ligia Deca.