Noul Peugeot 508 este de nerecunoscut. Passat, Insignia si Mondeo au parte de un adversar de calibru
Masina s-a lansat miercuri, cu o luna inainte de Salonul Auto de la Paris 2014. Peugeot a tinut-o mult si bine cu acelasi design, de la 107 in sus. E drept ca masinile mari, precum 407, 507 si 508 au avut mereu niste forme filtrate mai bine.
Insa faceliftul lui 508 e mai mult decat se spera. Nu sunt niste revizii anemice de ochii clientului, asa cum fac toti producatorii. Peugeot a impins limitele schimbarilor atat la fata, cat si la spate. Aproape ca iti vine sa spui ca e un model nou si nu un refresh de asteptare pana la modelul nou.
Fata arata altfel, cu spoiler, grila si faruri. De obicei marcile schimba cateva elemente insesizabile la facelift. Aici s-a cam schimbat tot botul. Noul 508 arata intr-adevar puternic, solid, mai spre masinile nemtesti. Si asta e un lucru important si curajos mai ales dupa implicarea Dognfeng (grup chinezesc) in actionariatul PSA (Peugeot-Citroen). Statul francez si Dongfeng au cumparat impreuna 14% din Peugeot cu 1.4mld euro, contributii egale.
Alegeri 2024
07:17
Ghidul alegătorilor români din diaspora. 950 de secţii organizate în străinătate sau prin corespondenţă
07:13
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora: Cum poți vedea cea mai apropiată secție de votare
06:56
Alegeri prezidențiale 2024. A început votul în diaspora. Țara în care a fost deschisă prima secție
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
Peugeot 508 2015 are faruri, stopuri, semnalizatoare si lampi de ceata cu leduri. Inauntru e un ecran mare de 7 inci si sunt aproape toate variantele de conexiune la device-uri si servicii multimedia (Bluetooth, Wi-Fi, Peugeot Connect Apps.).
Modelul RXH (hibrid) are un motor eco diesel cu 180 de cai si o cutie de viteze automata cu 6 trepte. Este cel mai puternic 508 si exista si varianta simpla, nonhibrid. Celalalt motor diesel din gama este tot de 2 litri si tot eco diesel, cu 150 de cai.
Francezii au oferte bune si pentru cei care vor benzina. Un motor de start de 1.6 litri si 120 de cai (numai cutie manuala, 6 viteze) si inca un 1.6 litri dar cu 165 de cai (11 in plus comparativ cu motorizarea corespondenta care e acum pe piata).
Vanzarea a inceput chiar miercuri in Europa, o data cu lansarea. Preturile de start sunt similare celor actuale - 20.000 de euro cu tot cu taxe.
Opel Insignia, Volkswagen Passat si Ford Mondeo sunt concurentii importanti pentru 508. Ford si Volkswagen au lansat modele noi si ele. In noiembrie incepe vanzarea lor. Passat este deja la a opta generatie, Mondeo e la a cincea. Opel a avut primul facelift pe Insignia la sfarsitul lui 2013.
Alexandru Banu, sport.ro