Masina sau gadget? "Noua" cea mai mica masina de oras se intoarce cu motoare mici, puternice si care consuma putina benzina
1.5 mil de Smart-uri s-au vandut din 1998 pana azi. Au trecut doua generatii si iat-o pe a treia. Intre timp au mai fost roadstere, experimente, chiar si Smart-uri electrice – care s-au vandut foarte bine in Europa din 2012, incoace.
Vorbim in continuare despre cea mai buna masina de oras – cea mai practica si, cel mai important, cea mai mica. Toyota a incercat sa fie si ea smart, dar i-a reusit numai 50%. Masinuta japoneza e mai lata, implicit mai greu de manevrat. Asa ca Smart ramane liderul parcarilor si al mobilitatii de 'colo-'colo.
Noua generatie arata poate la fel de plasticos, dar mult mai interesant si mai "Apple" – daca putem sa zicem asa. Mercedes a lansat la Paris ambele variante – ForTwo si ForFour.
Dimensiunile au ramas aceleasi tocmai ca sa-i pastreze masinii utilitatea suprema, de oras. Smart a fost mereu o jucarie personalizabila, ca un set de supereroi carora le schimbi costumatiile si armele. Asa ca sunt 40 de teme pentru infastisarea noului Smart – combinatii de culori exterioare si interioare.
Sunt trei motoare pe benzina, de 60, 71 si o mica ghiulea de 90 de cai putere. O sa apara probabil si o varinata Brabus care inainte era de 120 de cai.
Toate motoarele pot fi combinate cu o cutie manuala cu 5 viteze sau cu una automata cu dublu ambreiaj pentru un consum si mai mic.
E important sa spunem ca noua generatie de motoare e in 3 cilindri.
Masina este construita pe platforma lui Renault Twingo dupa ce nemtii si francezii au semnat un parteneriat de sasiuri si motoare acum 2 ani.
Ambele versiuni, Fortwo si Forfour au multe sisteme de siguranta pe care le au si Mercedes-urile, navigatie si alte functii multimedia.
Preturile incep de la 11.000 de euro pentru ForTwo si 12.500 pentru Forfour.
Duminica, la ProMotor, pe Sport.ro, de la 10.00, sunt cele mai importante masini de la Paris.
Text: Alexandru Banu