75 de Dacii, salvate de la fier vechi. Cum poti sa transformi o rabla intr-un "vehicul istoric"

Ultimul update: Sambata 31 Ianuarie 2015 07:11
Data publicarii: Miercuri 28 Ianuarie 2015 13:35
Categorie: Auto
Dacia restaurata

Tot mai multi romani restaureaza batrana Dacie a familiei in loc sa o duca la fiare vechi. Anul trecut, 75 de automobile istorice din aceasta marca au primit atestatul de vehicul istoric

Proprietarii acestor masini au ales sa le curete de rugina si sa le restaureze, in loc sa le dea la REMAT. Odata cu autoturismele, ei au salvat si o parte din istoria auto romaneasca.

Citeste si: Automobilul lui Ceausescu inca mai circula in Romania. Unde poate fi vazuta Dacia dictatorului

Potrivit Retromobil Club Romania, cele mai multe Dacii intrate in club, 55 la numar, sunt modelul 1300. Urmeaza ca popularitate Dacia 1100 cu 15 exemplare, Dacia 1310 cu patru si o Dacia 2000. Campioane la atestari sunt Bucurestiul si judetele Prahova, Satu Mare, Mures, Suceava si Brasov.

In anul 2014, in sectia Dacia Clasic a Retromobil Club Romania au intrat 75 de noi automobile, aproape de doua ori mai multe decat in 2013, cand in familie au fost primite 39 de masini. Atestarea ca vehicul istoric presupune ca automobilul sa fie in stare buna si fara modificari, cu exceptia consumabilelor.

Una dintre masinile care au primit anul trecut recunoasterea ca vehicul istoric este o „sutica” din 1968, an in care primele masini Dacia 1100 au iesit pe portile Uzinei de Automobile Pitesti. Tot in 2014 a intrat in sectia Dacia Clasic a Retromobil Club Romania si o Dacia 1300 din 1969, primul an in care acest model a fost produs in tara noastra, in doar 293 de exemplare.

Citeste si: Cu Dacia 1310 pana la Oslo. Aventura unui roman care a traversat Europa intr-o masina veche de 27 de ani, salvata de la REMAT

In Retromobil Club Romania pot intra toate automobilele mai vechi de 30 de ani, care nu mai sunt acum in fabricatie. Sectia Dacia Clasic poate primi, asadar, modele precum Dacia 1100, Dacia 1300, Dacia 1310 si Dacia 2000.

In octombrie 2014, legislatia care prevede atestarea automobilelor ca vehicul istoric a suferit o schimbare importanta, care va ajuta la conservarea masinilor romanesti. Concret, s-a schimbat definitia termenului “vehicul istoric”, astfel ca acum pot fi atestate masinile mai vechi de 30 de ani care nu se afla in productie, chiar daca nu au trecut 30 de ani de la sistarea fabricarii lor, asa cum prevedea anterior legea.

Citeste si: Poze oficiale cu Dacia Oroch, modelul pickup Duster. Arata spectaculos, iar interiorul e de nerecunoscut

Schimbarea este conforma cu recomandarile Parlamentului European. De altfel, Romania devine primul stat care preia noua definitie a vehiculelor istorice. Datorita acestei modificari legislative, vor putea fi salvate automobile care au facut istorie in Romania, precum Dacia 1310 seria a doua. Conditia este ca masina pentru care se solicita atestarea sa fie mai veche de 30 de ani, asadar sa fie produsa pana 1985.

Dacia restaurata Seymour Hersh, jurnalist castigator al premiului Pulitzer
intalnire fani Dacia Seymour Hersh, jurnalist castigator al premiului Pulitzer

Sursa: Retromobil Club Romania

Harta exporturilor de masini produse in Romania in 2014. Unde au ajuns Daciile de la Mioveni si Ford Bmax-urile craiovene
Harta exporturilor de masini produse in Romania in 2014. Unde au ajuns Daciile de la Mioveni si Ford Bmax-urile craiovene
Dacia a devenit mai populara decat Jaguarul in Marea Britanie. Vanzarile din acest an depasesc deja totalul din 2013
Dacia a devenit mai populara decat Jaguarul in Marea Britanie. Vanzarile din acest an depasesc deja totalul din 2013
Una din zece masini vandute in Franta este o Dacie. Peste 3.000 de proprietari se intalnesc anual la un picnic urias
Una din zece masini vandute in Franta este o Dacie. Peste 3.000 de proprietari se intalnesc anual la un picnic urias
VIDEO PROTVPLUS.RO
salonul auto bucuresti
Salonul Auto București. Cum arată mașina electrică pe care o puteți lua cu 7.500 euro
Salonul Auto București. Trotinete, biciclete electrice și mașini de 100.000 de euro
Separatoare cu role pe cele mai periculoase drumuri. Vom fi primii din Europa cu sistemul
Salonul auto de la Paris. Mașina zburătoare gândită pentru a fi folosită pe post de taximetru
Mașini parcă venite din viitor la Salonul auto de la Paris
Noi reguli pentru maşinile vândute în Europa în următorii ani. Ce vor trebui să aibă
trafic
Bigada Rutieră anunță restricţii de trafic pe Calea Văcăreşti, joi
Primul brand german care renunță la motorul cu propulsie Diesel
Campionatul Naţional de Off-road, în Prahova. Un tânăr de 19 ani şi-a concurat tatăl
Copiii, învățați de polițiști cum să traverseze. În acest timp, adulții treceau pe roșu sau pe mijlocul străzii
Șoferii ar putea scăpa de punctele de penalizare, dacă acceptă să vadă ceva care-i va ”îngrozi”
Maşinile pe benzină şi motorină "trebuie interzise" în UE în cel mult 10 ani