Reduceri de până la 80% în magazine. Retailerii au rămas cu marfă nevândută și oferă discounturi uriașe
Reduceri substanțiale de preț îi ademenesc în aceste zile pe cumpărătorii care n-au mâncat pe săturate de Crăciun cozonaci, figurine din ciocolată ori sarmale și alte preparate dedicate acestei sărbători.
Pentru că n-au reușit să le vândă în timp util, comercianții au scos acum la vânzare cutii întregi cu astfel de alimente cu reduceri și de 80%.
Cutii întregi de figurine cu Moș Crăciun, oameni de zăpadă și reni își așteaptă cumpărătorii într-un supermarket din Capitală. Ca să atragă atenția asupra lor, angajații au lipit etichete țipătoare care anunță reduceri de 50%. Așa că prețul pentru o singură figurină a coborât până la 2, 3 lei în unele cazuri.
Totuși, cum au trecut doar câteva zile de la Crăciun, sunt și cumpărători sătui de ciocolată și cozonaci, pe care nici măcar prețul mic nu îi tentează.
Într-un alt magazin, am găsit zeci de cozonaci cu preț redus. De aici, cei care nu și-au făcut poftele de sărbători, pot cumpăra unul întreg cu mai puțin de 10 lei.
Zilele imediat următoare Crăciunului și Paștelui sunt perioadele din an în care magazinele fac cele mai multe reduceri. Mai ales pentru că produsele specifice acestor sărbători sunt perisabile. Așadar, magazinele încearcă să scape de ele cât mai repede. Astfel, reducerile pentru unele alimente pot ajunge chiar și la 80%.
Reducerile se simt cel mai bine, totuși, la produsele premium. Acest moș gigantic de ciocolată, de exemplu, scos la vânzare pe site-ul unui supermaket online, poate fi cumpărat acum cu 125 de lei mai puțin decât de sărbători, atunci când costa 250 de lei. Iar prețul pentru un cozonac cu nucă și portocale confiate a coborât de la 140 de lei la 90 de lei.
Michael Kaiser, reprezentantul unui supermarket online: „Pentru noi este foarte important ca aceste produse să fie achiziționate, la un preț redus, decât să le aruncăm. Pentru produsele de Crăciun avut reduceri extrem de atractive. Calendarele de advent, la praline sau la figurinele de ciocolată”.
Reducerile de preț se numără, de altfel, și printre măsurile impuse de stat comercianților, în eforturile de a combate risipa alimentară.