Haosul de la CFR a lasat 100 de trenuri anulate. Frezele uriase care au salvat unele zone din Romania de la izolare totala
Viscolul a facut probleme si pe calea ferata. Mai bine de 100 de trenuri au fost anulate luni in toata tara, iar cele care au circulat au avut intarzieri uriase.
Numai in Gara de Nord, din Bucuresti, garniturile au acumulat intarzieri de peste 2 zile.
Alegeri 2024
10:11
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora. Câți români au votat până acum. Harta secțiilor de votare
10:04
De ce relațiile României cu Ucraina și Rep. Moldova s-ar putea înrăutăți după alegeri. Semnalul de alarmă tras de Politico
07:17
Ghidul alegătorilor români din diaspora. 950 de secţii organizate în străinătate sau prin corespondenţă
06:56
Alegeri prezidențiale 2024. A început votul în diaspora. Țara în care a fost deschisă prima secție
Iar lucrurile ar fi fost si mai grave, daca vechile utilajele de deszapezire ale CFR ar fi ramas blocate pe traseu, ca in alti ani.
CFR are 10 astfel de utilaje cu care incearca sa curete liniile de cale ferata. 4 au peste 40 de ani vechime, dar chiar si asa sunt extrem de utile in aceste zile. Fara ele, circulatia trenurilor din anumite zone pur si simplu ar fi paralizata.
"Aceste utilaje uriase sunt produse in 1960 si au fost fabricate in Germania. Circula cu o viteza de 15 km pe ora, iar freza se invarte cu 140 de rotatii pe minut", relateaza corespondentul ProTV, Vitalie Cojocari.
Cu ajutorul acestui plug special, numit spargator de gheata, utilajul reuseste sa distruga si blocurile formate intre sine. Altfel, un tren normal nu ar reusi sa treaca.
"Acolo unde zapada depaseste 20 de centimetri, trenurile nu pot sa circule, asa ca in actiune intra aceste freze."
De altfel, motorul utilajului este unul de tip Maybach si pune in functiune trenul, dar si frezele uriase.
Chiar si utilajul are limitele sale. Domnul din imagine, mecanic de locomotive de 30 de ani, spune ca a ramas blocat acum doi ani in camp deschis, printre nameti. Si codul rosu din aceste zile a fost epuizant.
Cu toate acestea, unii mecanici de locomotiva care au fost pe trenurile de pasageri sunt nemultumiti.
Este vorba de o intarziere de 2 ore si jumatate, de inteles pentru unii pasageri, inacceptabila pentru altii.
"Ceaiuri au primit cei care asteptau in statii", a declarat Adrian Vlaicu, reprezentant CFR Calatori.
Potrivit CFR Calatori, a fost si cazul celor care au plecat din Bucuresti spre Targoviste si au ramas inzapeziti.
Trenul care venea de la Bucuresti catre Targoviste n-a mai reusit sa-si continue traseul, a ramas blocat pe sine, aici, in localitatea Nucet. Cei 80 de calatori au fost preluati cu autobuzele si dusi la destinatie
Desi au acumulat intarzieri, cei de la CFR Calatori spun ca au incercat sa mentina legaturile dintre orasele mari. Pasagerii care s-au trezit cu trenurile anulate au putut sa-si recupereze banii.