Confruntați cu lipsa turiștilor, hotelierii de pe litoral au început să taie din prețuri, deși suntem în vârf de sezon
În plin sezon estival, hotelierii de pe litoralul românesc schimbă strategia: în loc de scumpiri, vin cu reduceri.
Cu plajele mai goale decât în alți ani și turiști tot mai atenți la prețuri, unii patroni renunță la majorări și lansează oferte pentru a-și umple camerele.
De marți, pe litoral este oficial vârf de sezon – o perioadă în care, în mod tradițional, hotelierii cresc tarifele cu până la 20%. Vremea ține cu turiștii, este foarte cald, iar apa mării s-a încălzit – numai bună pentru o bălăceală.
În stațiunea Mamaia, deși suntem în vârf de sezon, nu toate hotelurile au crescut prețurile. Din contră – acolo unde gradul de ocupare nu a ajuns la 100%, așa cum se întâmpla în alți ani în această perioadă, managerii au renunțat la scumpiri și au venit cu reduceri sau pachete promoționale.
Vorbim despre discounturi pentru pachetele all inclusive sau beneficii incluse gratuit – de la băuturi și șezlonguri până la locuri de parcare sau mese suplimentare. Mulți hotelieri spun că nu-și permit să piardă clienți, mai ales în contextul în care tot mai puțini români folosesc voucherele de vacanță.
Cu aproximativ 40 la sută dintre salariații de la stat care renunță anul acesta la ideea de a folosi voucherele de vacanță – potrivit Federației Patronatelor din Industria Ospitalității – pe litoral, numărul turiștilor este în scădere. Așa că, în loc să urce tarifele, cum se întâmpla an de an în jurul datei de 15 iulie, mulți hotelieri vin cu oferte.
Sebastian Puzvana, managerul unui hotel: „Avem în continuare oferte valabile pentru turiștii care vor să achiziționeze pachete cu all inclusive cu reduceri de până 30% până la sfârșitul lunii iulie.”
Alte hoteluri au păstrat tarifele și au adăugat beneficii – băuturi gratuite, șezlonguri și chiar locuri de parcare.
Costina Balea, managerul unui hotel: „Cinci nopți de cazare, în timpul săptămânii de duminică până vineri, și are inclus în acest tarif mic dejun, prânz pentru două persoane, acces la plajă privată.”
Nici cei care aveau în plan scumpiri nu au mers până la capăt.
Iulian Tenie, managerul unui hotel: „În loc de 20% cât estimasem, să ridicăm prețurile doar cu 10%, tocmai ca să putem ajunge la nivelul estimat al ratei de ocupare care, în această perioadă, ar trebui să fie de 100%.”
Yvette Mîrza, corespondent PRO TV: „În această perioadă, în stațiunile de pe litoral, gradul de ocupare este de 70-75%. În continuare, în topul preferințelor este Mamaia.”
Pentru a-i atrage pe turiști, plajele și autoservirile au ținut pe loc prețurile.
Răzvan Chițan, managerul unei plaje: „A fost o ușoară creștere / de la 1 iulie, acum nu o să le mai mărim.”
Dani Bocăneală, managerul unei autoserviri: „Tarifele nu le-am modificat la absolut niciun fel de mâncare.”
Turiștii, în schimb, spun că pe plajă prețurile tot sunt mari.
Turist: „Dacă ai bani, te simți bine, dacă n-ai bani, stai unde n-ai bani.”
Turist: „– Cum sunt prețurile în Mamaia? – Cam piperate. – La ce vi se par mari? – Mâncarea, băutura.”
În această perioadă, cazarea pornește de la 215 lei în Eforie, 228 de lei în Neptun-Olimp și 258 lei în Mamaia, în funcție de confort.