"Tronsoanele experimentale" - noua scuza a celor care se ocupa de autostrazile tarii
La nici doua luni de cand au demarat lucrarile, pe autostrada Arad-Nadlac au aparut primele probleme. Cateva din tronsoanele pregatite pentru asfaltare vor fi refacute.
Compania de autostrazi recunoaste situatia si ii ameninta pe constructorii cu sanctiuni uriase. 200.000 de euro pentru fiecare zi de intarziere, daca soseaua de mare viteza nu va fi gata la timp.
Lucrarile la autostrada Nadlac-Arad au inceput cu stangul. Nici n-au fost bine executate primele tronsoane ca ele vor fi refacute. Reprezentantii Companiei de Autostrazi recunosc acest lucru, dar sustin ca ar fi vorba de cateva tronsoane experimentale, iar lucrarile nu vor intarzia termenul de executie.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Reprezentantii Opozitiei ii contrazic pe oficiali.
"Nu exista tronsoane experimentale, e o inventie pentru a acoperi materialele de proasta calitate cu care lucreaza constructorul", este de parere deputatul Sorin Bota, deputat PSD.
Specialistii sustin ca problemele pornesc de la faptul ca pamantul folosit la realizarea terasamentului nu se taseaza pentru ca are prea mult nisip si din aceasta cauza risca sa se surpe in momentul in care se va turna asfaltul.
Insa nici unul dintre cei doi constructori nu recunoaste ca ar fi vreo problema.
"Pe portiunea noastra sunt deja patru straturi de pamant tasat. De unde au aparut zvonurile ca autostrada se surpa? Fiecare pas e monitorizat de firma de consultanta care este reprezentantul beneficiarului", a replicat Aurelian Lapusteanu, sef de santier Lot 1 Autostrada Nadlac-Arad.
Reprezentantii celuilalt constructor, firma Alpine, care executa a doua portiune din autostrada, spun ca zvonurile nu au temei, pentru ca ei nici nu au inceput lucrarile la terasamente.
Autoritatile avertizeaza ca orice intarziere fata de termenul de finalizare prevazut pentru aprilie 2013 va fi penalizata cu 0,1 % pe zi din valoarea contractului, adica peste 200.000 de euro pentru fiecare 24 de ore.
Segmentul de 38 de kilometri care va lega Aradul de granita cu Ungaria si practic de reteaua de austostrazi din Europa de Vest este impartit in 2 sectoare: primul are 22 de kilometri si e construit firma Romstrade, iar al doilea de 18 kilometri de compania Alpine.
Sursa: Pro TV
Etichete: lucrari, autostrazi, penalizari, nadlac-arad,
Dată publicare:
07-12-2011 18:48