Dupa 4 ani de lucrari, procese si proteste, Pasajul Basarab, aproape gata

×
Codul embed a fost copiat

Daca iarna va fi blanda, oficialii spera ca pe 1 martie, bucurestenii sa poata trece peste cel mai lat pod din Europa.

Lucrarile sunt finalizate in proportie de 95%! Dupa ce s-au confruntat cu numeroase intarzieri din cauza exproprierilor, a costurilor crescute pe motiv ca planurile din birou nu s-au potrivit cu cele din teren si a refinantarilor, acum, spun autoritatile, mai avem doar cateva luni pana va circula prima masina pe pod.

Daca initial investitia era calculata la 60 de milioane de euro, ulterior costurile s-au dublat.

Partea buna a acestui pod este ca va face mai usoara traversarea Bucurestiului spre vest, iar partea proasta este cea semnalata de locuitorii din zona: mult zgomot si multa poluare intr-un cartier si asa mult prea aglomerat.

Proiectul a fost adus in discutie pe vremea cand primar general era Traian Basescu, a fost aprobat cand in locul lui a venit Adriean Videanu si va fi dat in folosinta de Sorin Oprescu. In lunile urmatoare, muncitorii vor amenaja statia de tramvai supraterana si cele patru lifturi care ii vor transporta pe calatori.

Citește și
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

Pe mijlocul Pasajului Basarab vor fi montate sinele de tramvai, iar pe margine vor circula masinile. Podul are 42 de metri si stabileste astfel un record! Este cel mai lat pod de acest tip din Europa. Adica, in total, sase benzi care se sprijina pe doi piloni de 80 de metri inaltime. Constructia le-a dat de furca inginerilor romani, spanioli si italieni, dar acum este aproape finalizata.

Autoritatile spera sa termine lucrarile la inceputul anului viitor si atunci bucurestenii sa poata ajunge din Piata Victoriei si pana in Drumul Taberei intr-un sfert de ora.

Lucrarile la Pasajul Basarab au fost oprite pe rand de exproprieri blocate in instanta, apoi finalizate. De asemenea, retelele subterane ale orasului in dreptul lucrarilor au incurcat planurile constructorilor, dubland costurile investitiei la 120 milioane de euro.

Pasajul va avea la finalizare aproape doi kilometri si va lega Piata Victoriei prin Bulevardul Nicolae Titulescu peste liniile Garii de Nord de zona Grozavesti, cu acces catre Cotroceni.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
Veste buna pentru soferi: s-a reluat traficul pe sub pasajul Basarab
Veste buna pentru soferi: s-a reluat traficul pe sub pasajul Basarab

Primarul general al Capitalei Sorin Oprescu a fost la fata locului si a inspectat lucrarile. Inca se lucra de zor la asfaltare pe unele portiuni, la marcajele rutiere si la instalarea indicatoarelor de circulatie.

Recomandări
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână
Cum s-a adaptat un liceu de top din București la învățământul modern. Elevii de a 12-a vin la școală doar 3 zile pe săptămână

Unul din cele mai bune licee din București, Colegiul Național Gheorghe Lazăr, a simțit că trebuie să se reinventeze. În urmă cu patru ani directoarea a gândit un proiect pilot îndrăzneț, mai apropiat de cerințele actuale ale învățământului.  

TAROM și-a
TAROM și-a "pensionat" o parte din flotă. Soartă grea pentru unele avioane Airbus A318

Avioane Airbus care au aparținut flotei TAROM au ajuns la fier vechi. Două dintre acestea au fost dezasamblate de noul proprietar direct la Otopeni.

ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”
ANIMAȚIE GRAFICĂ. Cum s-a produs carambolul cu 12 mașini de pe A3. „Treceau pe lângă mine și se învârteau”

Scene de infarct joi dimineță pe autostrada A3, între București și Ploiești. 12 mașini s-au izbit că niște popice într-un carambol care a forțat autoritățile să activeze planul roșu de intervenție.