Dupa 4 ani de lucrari, procese si proteste, Pasajul Basarab, aproape gata
Daca iarna va fi blanda, oficialii spera ca pe 1 martie, bucurestenii sa poata trece peste cel mai lat pod din Europa.
Lucrarile sunt finalizate in proportie de 95%! Dupa ce s-au confruntat cu numeroase intarzieri din cauza exproprierilor, a costurilor crescute pe motiv ca planurile din birou nu s-au potrivit cu cele din teren si a refinantarilor, acum, spun autoritatile, mai avem doar cateva luni pana va circula prima masina pe pod.
Daca initial investitia era calculata la 60 de milioane de euro, ulterior costurile s-au dublat.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Partea buna a acestui pod este ca va face mai usoara traversarea Bucurestiului spre vest, iar partea proasta este cea semnalata de locuitorii din zona: mult zgomot si multa poluare intr-un cartier si asa mult prea aglomerat.
Proiectul a fost adus in discutie pe vremea cand primar general era Traian Basescu, a fost aprobat cand in locul lui a venit Adriean Videanu si va fi dat in folosinta de Sorin Oprescu. In lunile urmatoare, muncitorii vor amenaja statia de tramvai supraterana si cele patru lifturi care ii vor transporta pe calatori.
Pe mijlocul Pasajului Basarab vor fi montate sinele de tramvai, iar pe margine vor circula masinile. Podul are 42 de metri si stabileste astfel un record! Este cel mai lat pod de acest tip din Europa. Adica, in total, sase benzi care se sprijina pe doi piloni de 80 de metri inaltime. Constructia le-a dat de furca inginerilor romani, spanioli si italieni, dar acum este aproape finalizata.
Autoritatile spera sa termine lucrarile la inceputul anului viitor si atunci bucurestenii sa poata ajunge din Piata Victoriei si pana in Drumul Taberei intr-un sfert de ora.
Lucrarile la Pasajul Basarab au fost oprite pe rand de exproprieri blocate in instanta, apoi finalizate. De asemenea, retelele subterane ale orasului in dreptul lucrarilor au incurcat planurile constructorilor, dubland costurile investitiei la 120 milioane de euro.
Pasajul va avea la finalizare aproape doi kilometri si va lega Piata Victoriei prin Bulevardul Nicolae Titulescu peste liniile Garii de Nord de zona Grozavesti, cu acces catre Cotroceni.