Germania acuză Facebook de lipsa de responsabilitate a conținuturilor
Șeful Agenției germane de Informații Interne a acuzat, luni, giganții americani că nu și-au asumat suficientă responsabilitate pentru conținutul prezent pe site-urile lor, subminând astfel democrația prin faptul că nu fac distincția între fapt și opinie.
„Astăzi descoperim <un al cincilea domeniu> care impune pretenții, dar până acum nu dorește să-și asume nici o responsabilitate socială”, a declarat Hans-Georg Maassen la o conferință pe tema securității informatice, scrie Reuters.
„Acestea sunt companii digitale uriașe care se văd singurele care furnizează informațiile și se ascund în spatele privilegiilor legale pe care le au platformele pentru că nu doresc să preia controlul editorial al conținutului lor”, adaugă oficialul.
Alegeri 2024
21:23
Ciolacu reafirmă că, dacă este ales preşedinte, l-ar desemna premier pe Bolojan şi că îşi doreşte o coaliţie cu PNL
20:58
Marcel Ciolacu este favorit clar pentru câștigarea alegerilor pe platforma pe care s-a pariat masiv în favoarea lui Trump
17:04
Cum văd străinii alegerile prezidențiale din România. ”De 20 de ani trebuie să alegem răul cel mai mic”
16:02
George Simion, președintele AUR, a votat la Roma: „Vin aici să votez din respect pentru toţi românii”
Germania a fost un susținător principal al unei reglementări mai stricte a rețelelor media sociale, adoptând o lege în iunie pentru a introduce amenzi de până la 50 de milioane de euro dacă nu vor elimina cu promptitudine postările legate de ură.
Facebook a răspuns printr-o reglementare mai strictă în Germania și în alte părți prin anunțarea planurilor de a angaja mii de persoane pentru a monitoriza rapoartele privind anunțurile materiale inadecvate și pentru a examina anunțurile.
Maassen a spus că este important faptul că Facebook a recunoscut că milioane de utilizatori au văzut anunțurile divizate politic pe site-ul lor.
"Pluralismul democratic își pierde fundamentele dacă nu se mai bazează pe fapte și realitatea este redusă la opinii", a spus el.
Maassen a adăugat că a fost mulțumit de faptul că nu au existat scandaluri de presă sau suspiciuni înainte de alegerile germane din septembrie, în ciuda unor luni de avertismente, dar el a adăugat că acest lucru se datorează în parte muncii agenției sale.
Facebook a declarat că a făcut pași importanți înainte de alegerile din Germania pentru a asigura că rețeaua media socială nu a fost folosită ca o platformă pentru a manipula opinia publică, inclusiv prin preluarea a zeci de mii de conturi false.