După LinkedIn, și compania Yahoo se retrage din China. Condițiile exagerate impuse de guvern
Dupa LinkedIn, si compania Yahoo a anunţat că se retrage din China continentala, ca urmare a „dificultăţilor sporite cu care se confruntă mediul juridic şi de afaceri”.
De asemenea, nici jocul-fenomen Fortnite nu va mai fi accesibil abonatilor chinezi din 15 noiembrie. Asta dupa ce, rand pe rand, companii precum Twitter, Facebook si Google au fost blocate ori s-au retras voluntar. China le-a impus condiții exagerate, precum cenzura informațiilor sau acces nestingherit la datele consumatorilor.
Yahoo este al doilea brand tehnologic occidental, dupa Linkedin – platforma profesionala a Microsoft, care pleaca din statul asiatic în ultimele săptămâni. Retragerea de pe piaţa chineză este mai mult simbolică, având în vedere că majoritatea serviciilor Yahoo erau deja blocate în China.
„Mai ales in ultimii 5 ani, mediul de afaceri chinez a devenit mult mai ostil pentru companiile occidentale care administreaza continut digital. E limpede ca guvernul chinez nu va permite companiilor americane sa opereze acolo fara cenzura severa si fara o supraveghere stricta a datelor, de care, de altfel, chinezii sunt foarte interesati”, a declarat directorul general pentru politica globală de tehnologie de la Eurasia Group.
„China are sute de mii de cenzori care monitorizeaza Internetul 24 de ore din 24. Iar daca nu te supui pe deplin regulilor, ai de-a face cu guvernul chinez. Nu merita osteneala sa fii tras la raspundere atat de strict pentru un profit nesemnificativ”, a explicat CEO-ul al GEO Securities Limited.
Autorităţile chineze cer companiilor straine care activează în ţară să-şi cenzureze conţinutul şi cuvintele-cheie socotite sensibile din punct de vedere politic. Beijingul a blocat majoritatea reţelelor sociale şi motoarelor de căutare internaţionale, precum Facebook şi Google.
Si platforma Linkedin a fost prinsă la mijloc, între presiunea regimului și criticii occidentali.
Chinezii reprosau ca platforma faciliteaza dezbateri inter-culturale, iar vesticii- că se conformeaza dictatelor Partidului Comunist Chinez.
De asemenea, jocul Fortnite, care reunește peste 350 de milioane de utilizatori online in întreaga lume, se va retrage din China din 15 noiembrie, într-un moment în care puterea comunistă strânge șurubul in sectorul digital.
Recent, guvernul de la Beijing a limitat la 3 ore saptamanal timpul petrecut cu jocuri video de copii si adolescenti. Lansat în 2017, Fortnite avea deja o versiune specifică, edulcorata, pentru China.
„Unele companii occidentale din tehnologie si-au facut socoteala ca riscurile privind propria reputatie sunt prea ridicate in raport cu potentialul lor castig in China”, a mai spus reprezentantul Eurasia Group.
Asta dupa ce, spun analistii, ani de zile, companiile americane au facut deliberat compromisuri în privința libertăților civice.