Alibaba, vânzări de un miliard de dolari în 2 minute de "ziua celibatarilor"
De 8 ani încoace, "ziua celibatarilor" declanșează o veritabilă febră a consumului online în China.
În această zi dedicată cumpărăturilor, vânzările cumulate ale retailerilor de pe platforma Alibaba au depășit un miliard de dolari în primele două minute și au ajuns la 10 miliarde după o oră și zece minute.
Chinezii s-au grăbit să se conecteze pe telefoanele mobile sau pe computere ca să profite din plin de ieftiniri. Evenimentul a fost lansat în 2009 de Alibaba, un gigant național al vanzărilor pe internet, imitat de atunci de toate platformele online rivale.
Alegeri 2024
07:17
Ghidul alegătorilor români din diaspora. 950 de secţii organizate în străinătate sau prin corespondenţă
07:13
LIVE TEXT Alegeri prezidențiale 2024 | A început votul în diaspora. Câți români au votat până acum. Harta secțiilor de votare
06:56
Alegeri prezidențiale 2024. A început votul în diaspora. Țara în care a fost deschisă prima secție
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
De la an la an a crescut numărul de branduri care participă, ajungând la 1.000 acum.
Sărbătoarea cumpărăturilor a fost transformată de Alibaba într-un spectacol grandios: o gală de patru ore la care au participat și vedete internaționale.
După modelul evenimentului american "Black Friday", data de 11 noiembrie este cunoscută în China și sub numele de "Ziua celibatarilor" datorită succesiunii cifrei "1" din data calendaristică.
Site-ul JD.com, numărul doi în acest sector din China, a beneficiat, de asemenea, de frenezia consumatorilor.
Belinda Chen, general manager companie distribuție: “Până acum, constatăm vânzări record la diferite categorii de produse, precum telefoane mobile, aplicații casnice și modă. JD și-a creat o rețea de logistică pentru a acoperi întreaga China. Deservim un miliard de oameni pentru livrări în aceeași zi ori următoarea.”
Dacă în 2015 s-au vândut produse de 14,3 miliarde dolari de Ziua Celibatarilor, anul trecut s-au depășit 18 miliarde dolari pe platforma Alibaba, iar pentru 2017 estimările indică 24 miliarde dolari.