Anunțul făcut de YouTube. Ce se va întâmpla cu conținutul ce are legătură cu alegerile
YouTube a anunţat luni interzicerea conţinuturilor "manipulate sau falsificate" despre alegeri.
Într-o notă de blog, platforma de înregistrări video, a cărei proprietară este Google, a afirmat că aceste măsuri sunt luate cu scopul de a face din Youtube "o sursă mai credibilă" de informare şi de promovare a "unui discurs politic sănătos", potrivit Agerpres.
Leslie Miller, vicepreşedinte pentru afaceri publice al YouTube, a detaliat că "conţinuturile care au fost manipulate tehnic sau falsificate în scopul de a-i înşela pe utilizatori" şi "care ridică un risc flagrant de daune" vor fi interzise.
Alegeri 2024
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
11:25
Cum și unde pot vota românii la alegerile prezidențiale. Ce trebuie să ai la tine când mergi la secția de vot
O înregistrare video care pretinde în mod fals că un politician a decedat va fi, de exemplu, retrasă de pe platformă.
Conţinuturile vizând să înşele alegători cu privire la vot sau recensământ, precum şi cele conţinând declaraţii false asupra criteriilor tehnice de eligibilitate vor fi de asemenea interzise de YouTube.
Acuzate de numeroşi detractori că ar fi lăsat să propage informaţii false pe platformele lor în cursul alegerilor prezidenţiale americane din 2016, marile companii din Silicon Valley au anunţat măsuri pentru a contracara mai bine aceste pericole înaintea alegerilor din 2020.
Facebook, care face obiectul celor mai virulente critici, a anunţat în decembrie interzicerea tuturor conţinuturilor publicate de utilizatori sau companii de publicitate, care ar putea perturba recensământul, precum informaţii false şi incitări la neparticipare.
Grupul tehnologic din California a refuzat totuşi să cenzureze anunţurile cu caracter politic, ceea ce i s-a reproşat foarte mult. Twitter spre deosebire de Facebook a interzis publicitatea politică.
Google, la rândul său, a impus restricţii anunţurilor care se adresează mult prea direct alegătorilor.