Guvernul amana pe 2017 constructia autostrazilor, dar face planuri. "Si daca plecam intr-o luna, lasam tara cu Masterplan"
Constructia celor mai importante autostrazi din Masterplanul pentru transporturi a fost aruncata pe umerii guvernului urmator.
Potrivit unui document publicat pe site-ul Ministerului Transporturilor, mult asteptatele santiere vor fi deschise din 2017, iar pana atunci se vor face studii de fezabilitate. Asta in conditiile in care am aruncat deja milioane de euro pe desenat harti.
Dupa 25 de ani de la Revolutie, Romania nu are o autostrada care sa traverseze muntii. Masterplanul pe transporturi revizuit de Comisia Europeana ne promite ca vom avea tocmai doua autostrazi peste Carpati. De la Pitesti la Sibiu si de la Comarnic la Brasov. Santierele ar trebui sa inceapa in 2017 si sa se termine in 2020.
Alegeri 2024
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
15:07
BEC a retras materialele online ale unui candidat. Ce regulă importantă nu a respectat și care a fost reacția lui
14:21
Câți bani vor câștiga membrii secțiilor de votare la alegeriile parlamentare și prezidențiale. Sumele pe care le vor încasa
12:32
Cine poate deveni președintele României. Ce prevede Constituția
Autostrada Sibiu - Pitesti este considerata de Uniunea Europeana prioritatea zero a Romaniei. Costa 2 miliarde de euro, adica 17 milioane de euro pe kilometru. Europenii ne indeamna apoi sa construim Bacau - Pascani, cu 7,5 milioane pe kilometru.
Urmeaza Targu Neamt - Iasi - Ungheni, cu 10 milioane pe kilometru, Sibiu - Brasov, cu 8 milioane de euro kilometrul, Suplacu de Barcau - Bors si tronsonul Nadasel - Suplacu de Barcau.
Abia dupa aceste autostrazi vine, in ordinea prioritatilor, Comarnic - Brasov, una din cele mai scumpe autostrazi din Romania. Costul pe fiecare kilometru este de 20 de milioane de euro.
In 2017 ar mai incepe lucrarile si la Pitesti - Craiova, prevede Masterplanul. Potrivit documentului, alte autostrazi urmeaza sa fie construite dupa 2020. Astfel, in 2022 ar trebui sa avem o noua centura a Bucurestiului la nivel de autostrada.
Tot pe hartie vom avem Targu Mures - Targu Neamt, Brasov - Bacau si Ploiesti - Comarnic. "Si daca trebuie sa plecam intr-o luna, dar nu este cazul, lasam tara cu masterplan", a spus ministrul Ioan Rus.
Insa Romania, teoretic, va avea un nou guvern dupa alegerile din 2016. Noul executiv ar trebui sa inceapa cele mai importante lucrari. Actualul isi asuma sa construiasca pana in 2016 Lugoj - Deva, Sebes - Turda, Timisoara - Lugoj si Campia Turzii - Targu Mures pana in 2017.
Potrivit unor surse din cadrul Ministerului Transporturilor, ar fi nevoie de noi studii de fezabilitate, care dureaza. Din pacate, Romania a cheltuit deja milioane de euro pe alte studii de fezabilitate, care au expirat si sunt bune doar de aruncat la cos.