Guvernul amana pe 2017 constructia autostrazilor, dar face planuri. "Si daca plecam intr-o luna, lasam tara cu Masterplan"

Ultimul update: Luni 11 Mai 2015 07:08
Data publicarii: Sambata 09 Mai 2015 08:15
Categorie: Financiar

Constructia celor mai importante autostrazi din Masterplanul pentru transporturi a fost aruncata pe umerii guvernului urmator.

Potrivit unui document publicat pe site-ul Ministerului Transporturilor, mult asteptatele santiere vor fi deschise din 2017, iar pana atunci se vor face studii de fezabilitate. Asta in conditiile in care am aruncat deja milioane de euro pe desenat harti.

Dupa 25 de ani de la Revolutie, Romania nu are o autostrada care sa traverseze muntii. Masterplanul pe transporturi revizuit de Comisia Europeana ne promite ca vom avea tocmai doua autostrazi peste Carpati. De la Pitesti la Sibiu si de la Comarnic la Brasov. Santierele ar trebui sa inceapa in 2017 si sa se termine in 2020.

Autostrada Sibiu - Pitesti este considerata de Uniunea Europeana prioritatea zero a Romaniei. Costa 2 miliarde de euro, adica 17 milioane de euro pe kilometru. Europenii ne indeamna apoi sa construim Bacau - Pascani, cu 7,5 milioane pe kilometru.

Urmeaza Targu Neamt - Iasi - Ungheni, cu 10 milioane pe kilometru, Sibiu - Brasov, cu 8 milioane de euro kilometrul, Suplacu de Barcau - Bors si tronsonul Nadasel - Suplacu de Barcau.

Abia dupa aceste autostrazi vine, in ordinea prioritatilor, Comarnic - Brasov, una din cele mai scumpe autostrazi din Romania. Costul pe fiecare kilometru este de 20 de milioane de euro.

In 2017 ar mai incepe lucrarile si la Pitesti - Craiova, prevede Masterplanul. Potrivit documentului, alte autostrazi urmeaza sa fie construite dupa 2020. Astfel, in 2022 ar trebui sa avem o noua centura a Bucurestiului la nivel de autostrada.

Tot pe hartie vom avem Targu Mures - Targu Neamt, Brasov - Bacau si Ploiesti - Comarnic. "Si daca trebuie sa plecam intr-o luna, dar nu este cazul, lasam tara cu masterplan", a spus ministrul Ioan Rus.

Insa Romania, teoretic, va avea un nou guvern dupa alegerile din 2016. Noul executiv ar trebui sa inceapa cele mai importante lucrari. Actualul isi asuma sa construiasca pana in 2016 Lugoj - Deva, Sebes - Turda, Timisoara - Lugoj si Campia Turzii - Targu Mures pana in 2017.

Potrivit unor surse din cadrul Ministerului Transporturilor, ar fi nevoie de noi studii de fezabilitate, care dureaza. Din pacate, Romania a cheltuit deja milioane de euro pe alte studii de fezabilitate, care au expirat si sunt bune doar de aruncat la cos.

Puteau plati taxa de la Fetesti prin SMS, dar au preferat sa stea la coada. Explicatiile turistilor:
Puteau plati taxa de la Fetesti prin SMS, dar au preferat sa stea la coada. Explicatiile turistilor: "Am plecat pe fuga"
VIDEO PROTVPLUS.RO
curs valutar
Euro se apropie de maximul istoric din ianuarie. La cât a ajuns cursul
ROBOR la 3 luni a crescut la 3,25%, cel mai mare nivel din ultimele 3 luni
Scandal în coaliţie pe OUG 114. Dragnea se opune modificării, Dăncilă vrea "flexibilitate"
Indicele ROBOR la 3 luni a urcat la 3,19%, cel mai mare nivel din ultimele trei luni
Firmă din Vaslui cu 766 de milioane de angajaţi, prima la Start-up Nation. Ce e pe locul 2
BNR a cerut Guvernului abrogarea OUG 114. Ședintă cu scântei între Isărescu și Teodorovici
Microcip
Europenii care se microcipează în masă. Tehnologia SF folosită tot mai des într-o țară UE
Trucul ”orașului ascuns”. De ce a dat Lufthansa în judecată un călător
Studiu. Românii nu au scăpat de mirajul telefoanelor și al televizoarelor smart
Afaceri cu lemnul rămas la ocoalele silvice. Decorațiunea care se vinde cu 500 de euro
România are livezi, dar nu are recolte. Nu știm să lucrăm cu specialiști
Cum justifică Teodorovici majorarea deficitului la 2,76% din PIB