Două curse TAROM au plecat spre Londra fără bagaje. Pasagerii s-au trezit la 10 grade fără haine groase

Ultimul update: Miercuri 28 Noiembrie 2018 10:13
Data publicarii: Marti 25 Septembrie 2018 18:06
Categorie: Financiar

Surpriză neplăcută pentru o parte din pasagerii a două curse TAROM de duminică, de pe ruta București-Londra.

Au aflat abia la destinație că bagajele lor au fost lăsate în România, pe aeroportul din Otopeni. Nu au putut fi încărcate pentru că avionul era prea greu, susțin reprezentanții companiei, care le-au dus la destinație a doua zi. Astfel de situații se întâmplă uneori în aviație, iar pasagerii au dreptul la despăgubiri, spun avocații specializați în litigii.

Angajaţii de pe aeroport le-au preluat plângerile şi i-au informat că bagajele le vor ajunge cu alte curse.

Oamenii au sunat şi în România, pentru a afla mai multe detalii de la reprezentanţii operatorului român.

Pasager: "Mi-am cumpărat biletul de avion cu 24 de ore înainte de zbor. Nu era nicio notificare ca s-ar putea să rămână. Am plătit 3600 lei biletul de avion la clasa business gândindu-mă că vor fi prioritizate bagajele."

Oamenii se plâng ca nu au fost informaţi din România de această problemă şi nu aveau haine groase pe ei. Veneau de la Bucureşti de la 24 de grade, iar la Londra erau puţin peste 10 grade.

Compania TAROM spune că nu a putut încărca toate bagajele pentru că aeronava era supra-încărcată. Motivul: avionul a fost alimentat cu o rezervă de extra 600 de kilograme de combustibil, care să menţină zborul în condiţii de siguranţă. În plus, avionul putea fi pus în aşteptare la destinaţie, iar condiţiile meteo au crescut consumul. Operatorul naţional susţine că situaţia este una izolată şi că nu are o problemă cu spaţiul de cală

"Motivul care a dus la supraîncărcarea aeronavei ține de condițiile meteo de pe rută. Compania TAROM a decis alimentarea aeronavei cu o rezervă de extra 600 kg combustibil, care să mențină zborul în condiții de siguranță, având în vedere atât condițiile frecvente de holding de la destinație, cât și consumul suplimentar pe motive meteo. Aeronavele TAROM au spațiu suficient pentru bagaje. Situația este izolată” - este comunicatul TAROM.

Astfel de situații se întâmplă şi la alte companii aeriene. Potrivit legislației în vigoare, transportatorul răspunde pentru pierderea și întârzierea bagajelor. Pasagerul trebuie să știe că are dreptul să-i fie adus bagajul acasă și că poate fi despăgubit. Însă există anumite limite.

Marian Mihail, avocat specializat în litigii: "Limita este de 5500 de lei. Depinde de anumite cheltuieli urgente pe care le are."

Avocaţii îi sfătuiesc pe pasageri să depună o plângere în scris la compania aeriană dacă vor despăgubiri.

VIDEO. Angajatul unui aeroport, filmat în timp ce fura din valize. Cum opera hoțul
VIDEO. Angajatul unui aeroport, filmat în timp ce fura din valize. Cum opera hoțul
VIDEO PROTVPLUS.RO
buget romania
România ar putea intra în 2019 fără un buget votat de Parlament. Unde s-a blocat
Efectele Brexitului. Salariile au explodat în Regat, dar nu mai sunt angajați
Când va adopta România moneda EURO. Anunțul făcut de Guvern
Se scumpește masa de Crăciun. Comparație între prețul produselor în 2017 și în 2018
Noi reguli pentru darea în plată. Cum vor putea românii să scape de datorii
Avertismentul FMI despre economie: ”nori de furtună se adună”
Volkswagen - AFP/Getty
Volkswagen ocolește România. Ce țară a ales pentru investiția gigant din estul Europei
Prețuri mari pe piață înainte de Crăciun. Leguma care s-a scumpit cu 32% față de anul trecut
Cine sunt angajații din România care câștigă 1.300 € în mână, dublu față de media națională
Condiții noi pentru credite, din 2019. 44% dintre români vor să se împrumute anul viitor
Au stat 2 zile la coadă ca să cumpere noua bancnotă de 100 LEI. Cu cât au vândut-o apoi pe internet
Încă o companie aeriană părăsește România. Ce se întâmplă cu pasagerii afectați