Două curse TAROM au plecat spre Londra fără bagaje. Pasagerii s-au trezit la 10 grade fără haine groase

Autor: Stirileprotv.ro
Ultimul update: Miercuri 28 Noiembrie 2018 10:13
Data publicarii: Marti 25 Septembrie 2018 18:06
Categorie: Financiar

Surpriză neplăcută pentru o parte din pasagerii a două curse TAROM de duminică, de pe ruta București-Londra.

Au aflat abia la destinație că bagajele lor au fost lăsate în România, pe aeroportul din Otopeni. Nu au putut fi încărcate pentru că avionul era prea greu, susțin reprezentanții companiei, care le-au dus la destinație a doua zi. Astfel de situații se întâmplă uneori în aviație, iar pasagerii au dreptul la despăgubiri, spun avocații specializați în litigii.

Angajaţii de pe aeroport le-au preluat plângerile şi i-au informat că bagajele le vor ajunge cu alte curse.

Oamenii au sunat şi în România, pentru a afla mai multe detalii de la reprezentanţii operatorului român.

Pasager: "Mi-am cumpărat biletul de avion cu 24 de ore înainte de zbor. Nu era nicio notificare ca s-ar putea să rămână. Am plătit 3600 lei biletul de avion la clasa business gândindu-mă că vor fi prioritizate bagajele."

Oamenii se plâng ca nu au fost informaţi din România de această problemă şi nu aveau haine groase pe ei. Veneau de la Bucureşti de la 24 de grade, iar la Londra erau puţin peste 10 grade.

Compania TAROM spune că nu a putut încărca toate bagajele pentru că aeronava era supra-încărcată. Motivul: avionul a fost alimentat cu o rezervă de extra 600 de kilograme de combustibil, care să menţină zborul în condiţii de siguranţă. În plus, avionul putea fi pus în aşteptare la destinaţie, iar condiţiile meteo au crescut consumul. Operatorul naţional susţine că situaţia este una izolată şi că nu are o problemă cu spaţiul de cală

"Motivul care a dus la supraîncărcarea aeronavei ține de condițiile meteo de pe rută. Compania TAROM a decis alimentarea aeronavei cu o rezervă de extra 600 kg combustibil, care să mențină zborul în condiții de siguranță, având în vedere atât condițiile frecvente de holding de la destinație, cât și consumul suplimentar pe motive meteo. Aeronavele TAROM au spațiu suficient pentru bagaje. Situația este izolată” - este comunicatul TAROM.

Astfel de situații se întâmplă şi la alte companii aeriene. Potrivit legislației în vigoare, transportatorul răspunde pentru pierderea și întârzierea bagajelor. Pasagerul trebuie să știe că are dreptul să-i fie adus bagajul acasă și că poate fi despăgubit. Însă există anumite limite.

Marian Mihail, avocat specializat în litigii: "Limita este de 5500 de lei. Depinde de anumite cheltuieli urgente pe care le are."

Avocaţii îi sfătuiesc pe pasageri să depună o plângere în scris la compania aeriană dacă vor despăgubiri.

VIDEO. Angajatul unui aeroport, filmat în timp ce fura din valize. Cum opera hoțul
VIDEO. Angajatul unui aeroport, filmat în timp ce fura din valize. Cum opera hoțul
VIDEO PROTVPLUS.RO
corina cretu, psd, pro romania, ponta
Corina Creţu, despre aderarea României la zona euro: Nu e cazul să stabilim termene
Primele de Paşte: cozonaci, cursuri sau ieşiri la restaurant. Ce vor de fapt angajaţii
Mii de români s-au trezit cu datorii la Fisc de care nu ştiau nimic. ANAF nu dă explicaţii
Liber la muncă într-una dintre cele mai bogate țări europene. Salariile depășesc 5.000 €
Guvernul ar putea da amnistie fiscală în mai. Mesajul lui Teodorovici
Încă o bancă dispare din România. Ce se întâmplă cu activele de pe piața locală
pompe carburanti
Se caută soluții pentru ieftinirea benzinei și motorinei. Prețurile din România, printre cele mai mari din UE
România, din nou țara din UE cu cea mai mare rată anuală a inflației
Expert BNR, despre rezervele de aur: Banca nu poate accepta integral amendamentele lui Nicolae
Bucureștenii care au primit voucherele pentru biciclete trebuie să le declare și să plătească impozit
Guvernul crește plafonul pentru împrumuturi externe cu încă 4 miliarde de euro
Irlanda de Nord, pe harta turismului mondial datorită „Game of Thrones”. A creat mii de locuri de muncă