Marele secret al "tunului" dat de Bechtel. Ce scria in cel mai pagubos contract semnat de Romania
Documentele declasificate referitoare la contractul dintre statul roman si Bechtel International au fost publicate marti pe pagina web a Departamentului pentru Proiecte de Infrastructura si Investitii Straine.
Documentele sunt disponibile la adresa www.dpiis.ro, sectiunea "Informatii publice".
Ordinul privind declasificarea acestor documente a fost publicat in Monitorul Oficial la 5 iulie si a fost semnat de ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura si Investitii Straine, Dan Sova, fostul ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu, si secretarul general al Guvernului, Ion Moraru, scrie Mediafax.
Alegeri 2024
12:53
Candidații la alegerile prezidențiale 2024. În ce ordine apar pe buletinele de vot de duminică, 24 noiembrie
12:16
Cine intră în turul 2 al alegerilor prezidențiale. Cotele pe care le au candidații la casele de pariuri
12:08
Cine intră în turul 2. Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr
12:07
Cine intră în turul 2. Ce arată cel mai recent sondaj, publicat cu două zile înaintea alegerilor
Ministrul delegat Dan Sova a anuntat la finele lunii mai ca a fost reziliat contractul cu Bechtel pentrul construirea Autostrazii Transilvania, statul roman urmand sa plateasca companiei americane 37,2 milioane de euro si datorii de 50 milioane de euro.
Proiectul autostrazii Brasov-Bors, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat in 2003 si inceput in 2004, in baza unui contract de 2,2 miliarde de euro incheiat cu Bechtel, care trebuia executat pana cel tarziu in 2012.
Pe fondul disputelor politice initiate de partidele care s-au succedat la guvernare si fara bani alocati de la buget, proiectul de 415 kilometri a fost derulat intr-un ritm lent, iar pana in prezent au fost executati doar 52 de kilometri.
Citeste si: Romania iese cu datorii din cel mai pagubos contract. Cati bani primeste Bechtel ca sa plece