Pilotii avionului de la Timisoara: Ne-am facut treaba. Nu suntem eroi!
Asta au declarat cu modestie, aproape rusinati de atentia cu care au fost coplesiti de presa, cei doi piloti moldoveni, care au adus aeronava la sol cu toti pasagerii teferi.
Intrebat daca a mai fost in astfel de situatii, Oleacov a spus ca numai in simulatorul de zbor. Oleacov a mai spus ca nu exista pericolul unei prabusiri.Daca situatia o impunea, era pregatit inclusiv un elicopter PUMA de la unitatea militara de aviatie pentru a interveni.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Chiar daca stau cu inima stransa de fiecare data cand isi stiu tatal la mii de metri altitudine, copiii lui Iurie Oleacov nu-si mai incap in piele de mandrie. Ba chiar vor sa-i calce pe urme.
Iurie Oleacov a absolvit scoala de piloti din Kazakhstan in 1991. Dupa numai sapte ani, era deja comandant de aeronava.
In cariera sa, Oleacov a pilotat si alte tipuri de aparate, cum ar fi Iak 140 cu reactie, Tupolev 134 sau Embraier 145. El a urmat si cursuri de perfectionare in Statele Unite.
Cel care i-a fost sambata alaturi la mansa are o experienta chiar mai mare. Leonid Babischi a absolvit scoala de piloti din Kirovograd, Ucraina.
Si colegii lor de la Chisinau erau convinsi ca Oleacov si Babinschi aveau pregatirea necesara pentru a iesi dintr-o situatie dificila.
"Ambii au studii superioare in aviatie, au peste 10.000 de ore de zbor, sunt piloti cu experienta, din 2006 ei zboara pe avioane de acest tip. Profesionalismul echipajului nu poate fi pus la indoiala. Situatia s-a aflat sub control, deoarece astfel de situatii sunt simulate la antrenamente. Si aeroportul a reationat adecvat - a imprastiat pe pista spuma pentru a evita aprinderea navei", a declarat Iurie Zidu, director interimar Administratia de Stat a Aviatiei Civile.
In caz ca va intrebati daca in afara de respectul urias si faima castigate se mai aleg cu ceva, n-avem inca un raspuns. "Deja sunt rasplatiti cu atata atentie din partea dumneavoastra, asa e, multumim mult. Nu este in politica noastra sa facem prime, dar asta nu e problema, vom discuta cu baietii", a spus Nicolae Petrov, presedinte Carpatair.
Asculta conversatia dintre pilotul avionului Carpatair si turnul de control
Vezi primele imagini cu avionul, pe burta, imediat dupa aterizarea fortata!
Aterizare reusita, dupa o ora si jumatate de incercari la Timisoara!