Pilotii avionului de la Timisoara: Ne-am facut treaba. Nu suntem eroi!

×
Codul embed a fost copiat

Asta au declarat cu modestie, aproape rusinati de atentia cu care au fost coplesiti de presa, cei doi piloti moldoveni, care au adus aeronava la sol cu toti pasagerii teferi.

Nu ne-a fost teama, pentru ca suntem pregatiti si antrenati pentru astfel de situatii.
Comandantul Iurie Oleacov
Pilotul Iurie Oleacov a spus ca a sesizat, la zece kilometri de aeroport, ca trenul din fata avea o "eroare", iar apoi a initiat procedura de ratare (go around) a aterizarii.

Intrebat daca a mai fost in astfel de situatii, Oleacov a spus ca numai in simulatorul de zbor. Oleacov a mai spus ca nu exista pericolul unei prabusiri.Daca situatia o impunea, era pregatit inclusiv un elicopter PUMA de la unitatea militara de aviatie pentru a interveni.

Chiar daca stau cu inima stransa de fiecare data cand isi stiu tatal la mii de metri altitudine, copiii lui Iurie Oleacov nu-si mai incap in piele de mandrie. Ba chiar vor sa-i calce pe urme.

Iurie Oleacov a absolvit scoala de piloti din Kazakhstan in 1991. Dupa numai sapte ani, era deja comandant de aeronava.

Citește și
Avion Carpatair
Oficial ISU la videochat: Daca nu era covorul de spuma, aeronava lua foc
Trucul prin care s-a câștigat marele premiu de peste 9 milioane de euro la 6 din 49. Biletul a costat 4.413 lei

In cariera sa, Oleacov a pilotat si alte tipuri de aparate, cum ar fi Iak 140 cu reactie, Tupolev 134 sau Embraier 145. El a urmat si cursuri de perfectionare in Statele Unite.

Cel care i-a fost sambata alaturi la mansa are o experienta chiar mai mare. Leonid Babischi a absolvit scoala de piloti din Kirovograd, Ucraina.

Si colegii lor de la Chisinau erau convinsi ca Oleacov si Babinschi aveau pregatirea necesara pentru a iesi dintr-o situatie dificila.

"Ambii au studii superioare in aviatie, au peste 10.000 de ore de zbor, sunt piloti cu experienta, din 2006 ei zboara pe avioane de acest tip. Profesionalismul echipajului nu poate fi pus la indoiala. Situatia s-a aflat sub control, deoarece astfel de situatii sunt simulate la antrenamente. Si aeroportul a reationat adecvat - a imprastiat pe pista spuma pentru a evita aprinderea navei", a declarat Iurie Zidu, director interimar Administratia de Stat a Aviatiei Civile.

In caz ca va intrebati daca in afara de respectul urias si faima castigate se mai aleg cu ceva, n-avem inca un raspuns. "Deja sunt rasplatiti cu atata atentie din partea dumneavoastra, asa e, multumim mult. Nu este in politica noastra sa facem prime, dar asta nu e problema, vom discuta cu baietii", a spus Nicolae Petrov, presedinte Carpatair.

Asculta conversatia dintre pilotul avionului Carpatair si turnul de control

Vezi primele imagini cu avionul, pe burta, imediat dupa aterizarea fortata!

Aterizare reusita, dupa o ora si jumatate de incercari la Timisoara!

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
FOTO Fostul jucător de la Real Madrid și-a tatuat numele copilului, apoi a aflat că nu el este tatăl
Citește și...
Vezi primele imagini cu avionul, pe burta, imediat dupa aterizarea fortata!
Vezi primele imagini cu avionul, pe burta, imediat dupa aterizarea fortata!

Avionul apartinand companiei Carpatair a aterizat fortat pe aeroportul din Timisoara, dupa o ora si jumatate de incercari esuate.

Oficial ISU la videochat: Daca nu era covorul de spuma, aeronava lua foc
Oficial ISU la videochat: Daca nu era covorul de spuma, aeronava lua foc

Corespondentul Stirilor ProTv George Buhnici a stat de vorba pe internet, cu directorul Directiei de Investigatii din MTI, Mircea Ciuca, expertul in aviatie Sorin Stoicescu, dar si cu autoritatile din Timisoara.

Asculta conversatia dintre pilotul avionului Carpatair si turnul de control
Asculta conversatia dintre pilotul avionului Carpatair si turnul de control

Pilotul a comunicat problemele tehnice turnului de control. Va reamintim ca un avion care venea de la Chisinau, cu 47 de pasageri la bord, a aterizat fortat pe un covor de spuma, din cauza unei probleme la o roata, in Timisoara.

Recomandări
CE aprobă ajutorul de stat de 790 mil. € acordat de România pentru sprijinirea închiderii minelor de cărbune din Valea Jiului
CE aprobă ajutorul de stat de 790 mil. € acordat de România pentru sprijinirea închiderii minelor de cărbune din Valea Jiului

Comisia Europeană a aprobat o măsură a statului român în valoare de 790 de milioane de euro pentru acoperirea costurilor excepţionale generate de închiderea a patru mine de cărbune necompetitive din Valea Jiului.

Preşedintele regiunii Valencia recunoaşte că au existat erori în gestionarea inundaţiilor și își cere scuze. „Nu voi nega”
Preşedintele regiunii Valencia recunoaşte că au existat erori în gestionarea inundaţiilor și își cere scuze. „Nu voi nega”

Preşedintele regiunii spaniole Valencia, Carlos Mazon, a recunoscut vineri că au existat ”erori” în gestionarea inundaţiilor dramatice de luna trecută, şi a prezentat ”scuzele” sale pentru întârzierile în ajutorarea sinistraţilor, relatează AFP.

Cu câți bani va rămâne câștigătorul premiului de peste 9,58 milioane de euro de la 6/49 după ce va plăti impozitele
Cu câți bani va rămâne câștigătorul premiului de peste 9,58 milioane de euro de la 6/49 după ce va plăti impozitele

A dat norocul peste un român care a câștigat, joi seara, premiul cel mare de la Loto 6 din 49.