De ce e bine sa ne incepem si sa ne terminam ziua cu lactate. Greseala facuta de parintii care nu le dau copiilor unt

Ultimul update: Duminica 20 Decembrie 2015 07:02
Data publicarii: Vineri 11 Decembrie 2015 15:44
Categorie: CSID

Proteinele din lapte si produsele lactate fermentate dau mai repede senzatia de satietate. Iar acidul linoleic din grasimea continuta de aceste alimente de top stimuleaza raspunsul sisitemului imunitar.

 

Nu facem azi chimie, ci va spunem, cu argumente, de ce lactatele sunt element esential in lista alimentelor de baza.

Dr. Lavinia Luminita Florea, medic specialist diabet si nutritie: „Daca respectam ordinea fireasca a lucrurilor, masa de dimineata trebuie sa fie bogata pentru ca din punct de vedere metabolic, organismul nostru functioneaza la maximum intre 6 si 9 dimineata. Trebuie sa stim sa profitam de acest randament 100%”.

Nutrientii luati la prima ora a diminetii din alimente integrale, de calitate inalta, asigura energie pentru toata ziua. Nu se transforma in grasime, indiferent cit de bogata e masa.

Dr. Lavinia Luminita Florea, medic specialist diabet si nutritie: „Reusim sa-i metabolizam pina la finalul zilei, ceea ce nu se intimpla cu celelalte momente ale zilei unde randamentul metabolic este in scadere”.

Una din primele recomandari nutritionale este sa incepeti ziua cu lapte si derivate. Vorbim despre alimente complete. O portie de lapte inseamna 250 de ml. Se poate alterna cu aceeasi cantiate de lactate fermentate adica sana, iaurt, kefir ori iaurt. Sau 50 de grame de branza telemea sau 200 de grame de branza de casa.

Nu va temeti de grasimea venita la pachet pentru ca e obligatorie pentru activitatea sistemului imun. Iar produsele lactate intrale sunt necesare de la cele mai mici virste.

Dr. Mihaela Bilic, nutritionist: “Multe mame fac greseala ca la copiii mai mari sa dea lapte degresat. Nu numai ca trebuie lapte integral dar trebuie chiar si unt. Grasimea are vitaminele liposolubile A si D care se gasesc impreuna si care ajuta la fixarea calciului”.

Cele doua vitamine continute simultan de un aliment, care la rindul lui are calciu, inseamna randament nutritional maxim. 1.000 de mg este aportul mediu de calciu zilnic. Acest element intra in structura osoasa, musculara, contribuie la coagularea singelui si la fuctionarea normala a enzimelor din organism.

Traim la nivel enzimativ, asadar vorbim despre o substanta vitala.
Dr. Lavinia Luminita Florea, medic specialist diabet si nutritie: „Necesarul de calciu e crescator de-a lungul vietii. Sursa ideale de calciu sunt lactatele, integrale ca si grasime

Seara, sistemele metabolice incetinesc. De aceea principala recomandare esta ca cina sa fie modesta. Proteinele de calitate, din branzeturi de casa spre exemplu, dau rapid senzatia de satietate si vinecu un aport caloric mic. In plus, asigura, alaturi de doza de dimineata, necesarul zilnic de calciu. Se poate alterna cu o o portie de iaurt, lapte batut, kefir sau sana.

Nu fierbeti laptele acasa. Germenii patogeni, principalul motiv pentru care ar trebui sa cumparam produse lactate ambalate
Nu fierbeti laptele acasa. Germenii patogeni, principalul motiv pentru care ar trebui sa cumparam produse lactate ambalate
grapefruit
De ce este periculos să consumați grepfrut atunci când luați medicamente
Reacțiile adverse la medicamente, confundate cu alergiile. Cum le puteți diferenția
De ce nu se recomandă folosirea bicarbonatului pentru îndepărtarea tartrului
Răcelile copiilor se pot transforma în afecţiuni mult mai grave. În organism apar toxine
Riscurile la care vă expuneți urmând dieta pe bază de proteine. Ce este acidoza metabolică
Ce se întâmplă cu organismul atunci când mâncați noaptea
csid
Boala mută care vă afectează organismul fără simptome. Recomandările medicilor