Volkswagen primeste un ajutor neasteptat din partea Chinei. Decizia luata de guvernul de la Beijing
Autoritatile chineze au decis sa reduca la jumatate taxele de vanzari pentru masinile mici in ideea de a stimula vanzarile pe cea mai mare piata auto din lume, analisti estimand ca de aceasta masura va beneficia inclusiv Volkswagen AG, transmite Reuters.
Reducerea taxei de vanzari pentru masinile cu un motor mai mic de 1,6 litri intra in vigoare la 1 octombrie si se va prelungi pana la finele lui 2016. Automobilele din acest segment reprezinta aproximativ 70% din vanzarile totale de automobile din China iar Volkswagen produce cinci din cele mai bine vandute 10 modele din aceasta categorie.
Reducerea taxei de vanzari, anuntata de Cabinetul de la Beijing marti seara, a dus la cresterea actiunilor producatorilor chinezi de automobile precum Great Wall Motor, ale carui actiuni au crescut cu 8,7%, BYD, BAIC Motor si SAIC Motor.
Analistii sunt de parere ca reducerea taxei de vanzari, o repetare a unor masuri adoptate dupa criza globala din 2008, nu va duce la o relansare la nivelul intregii pietei auto dar ar putea impulsiona totusi vanzarile. Yale Zhang, analist la firma de consultanta Automotive Foresight, sustine ca reducerea taxei de vanzari ar putea duce la vanzari suplimentare de aproximativ 100.000 de vehicule pe an pana la finele anului. 'Ma astept la vanzari suplimentare de 300.000 pana la 500.000 de unitati pentru ultimele trei luni ale anului', a spus Yale Zhang. Aproximativ 1,7 milioane autoturisme au fost vandute in China in luna august.
Potrivit datelor Automotive Foresight, cele mai bine vandute modele cu un motor mai mic de 1,6 litri de pe piata chineza sunt Wulin Hongguang MPV, VW New Lavida, H6, VW Jetta, VW New Santana, VW Sagitar, Tiguan, Hyundai Elantra si Toyota Corolla. 'Toate aceste modele vor beneficia de pe urma reducerii taxei de vanzari', a apreciat Yale Zhang.
Pentru Volkswagen aceasta reducere de taxe reprezinta o gura de oxigen intr-un moment in care constructorul german este implicat intr-un scandal de amploare legat de manipularea testelor de poluare in SUA. in ultimii ani, piata chineza a fost responsabila pentru mai mult de jumatate din profiturile VW. in acest an, insa, incetinirea pietei chineze a obligat Volkswagen sa reduca productia, salariile si alte costuri.
Vanzarile de autoturisme pe piata chineza, cea mai mare piata din lume incepand din 2009, au stagnat in primele opt luni ale acestui an comparativ cu perioada similara a anului trecut si ar putea sa se contracte pe ansamblul acestui an comparativ cu 2014, ceea ce ar fi o premiera in ultimii 20 de ani.