INFOGRAFIC. Cum arata la final de 2014 piata auto din Uniunea Europeana. Tarile care au trecut pe PLUS fata de ultimul an
13 milioane de job-uri in cea mai rapida industrie din Europa. Unde pot pleca romanii la mai bine ca sa castige mult mai bine. Piata europeana ii asteapta cu salarii de 3 ori mai mari.
Piata de masini din UE era la +6.5% (10.6 mil. unitati) pana la sfaristul lui octombrie, comparativ cu ian-oct 2013 (a 14-a luna de cresteri, la rand). In primele 10 luni, Spania crescuse cu “+18%”. A urmat MArea Britanie cu 9.5%, Germania si Italia cu 3.5% in medie. Franta a fost singurul parc auto care in octombrie a scazut in economia mare a Europei: -4% in octombrie. Logic, piata de masini de anul asta e foarte aproape sa treaca de 12 mil. de masini vandute in UE.
Productia trebuie aliniata la vanzarile reale si la prognoze. Orice excedent de productie scade profitul. S-au inchis fabrici, s-au mutat uzine, s-au divizat productiile in asamblare si producatori de subansamble. Romania e un jucator important. Dacia merge foarte bine export-import, iar Mercedes garanteaza conditii europene de productie in Romania. Nemtii, in top 3 producatori mondiali premium, deschid din 2016 o fabrica de cutii de viteze, la Sebes (240 mil. eur investitie).
Mana de lucru este cea mai costisitoare component atunci cand numeri angajatii cu miile. Dacia plateste 4.300 lei salariu mediu cu tot cu bonusuri. E un salariu mare pentru Romania, dar mic pentru Franta, de exemplu. Acolo, salariul mediu e de 3 ori mai mare, conform Bloomberg Businessweek.
Infograficul nostru va arata zonele europene cu cea mai dezvoltata productie, implicit cel mai mare angajament de oameni si de resurse.