Ce se întâmplă cu mașinile pe benzină și motorină după 2035. Pariul pus de Comisia Europeană

×
Codul embed a fost copiat

Mașinile noi pe benzină și motorină nu vor fi interzise complet din 2035, așa cum anunțase inițial Comisia Europeană, dar vor deveni tot mai rare și mai scumpe.  

În varianta pusă acum pe masă, ținta europeană nu mai este "zero emisii", ci o reducere de 90%.

Conform propunerii Comisiei, după 2035 nu vom vedea pe piață doar mașini electrice. Ar urma să mai fie permise și produsele hibride, inclusiv plug-in, autovehiculele cu extensie de autonomie, și în anumite condiții modelele cu motor clasic. Dar cu reguli stricte. Ce mai rămâne din restricții, cele 10%, trebuie compensate prin soluții curate, cum ar fi oțelul produs în Europa sau combustibili alternativi.

Miza este însă alta. Să apară mașini electrice pe care să și le permită oamenii. De aceea, Comisia introduce super-creditele. Dacă un producător scoate pe piață mașini electrice mici înainte de 2035, acestea îl ajută mai mult să-și atingă țintele de dioxid de carbon. Practic, îl motivează să lanseze mașini mici și mai ieftine.

Dar presiune se pune și pe firme. Statele ar urma să aibă ținte obligatorii ca marile companii să cumpere mai multe mașini de serviciu cu emisii scăzute. Iar pentru baterii, Uniunea Europeană pune bani pe masă: 1,8 miliarde de euro ca producția să se mute în Europa.

Citește și
masini
Piața auto își revine după luni de scăderi. Producătorii atrag clienții cu reduceri masive

Industria auto europeană înseamnă 14 milioane de locuri de muncă

Deocamdată sunt doar propuneri, iar negocierile se anunță dificile, pentru că statele membre sunt împărțite între ținte neschimbate și excepții cu reguli de genul ”produs în Europa”.

Pe fundal, industria auto europeană este deja sub presiune. Un producător cu aproape un sfert din piață a anunțat închiderea unei fabrici importante din Germania, în contextul costurilor mari și al competiției chineze. Iar efectele se văd în toată economia europeană, inclusiv în România, legată direct de industria auto din Germania.

La nivel european, sectorul auto înseamnă 7% din PIB și aproximativ 14 milioane de locuri de muncă.  

Articol recomandat de sport.ro
Răbufnirea lui Olăroiu: românul a spus tot după eliminarea Emiratelor din FIFA Arab Cup
Răbufnirea lui Olăroiu: românul a spus tot după eliminarea Emiratelor din FIFA Arab Cup
Citește și...
Încă o companie importantă anunță concedieri în România. Elimină peste 600 de poziții în țară
Încă o companie importantă anunță concedieri în România. Elimină peste 600 de poziții în țară

Aumovio, companie specializată în dezvoltarea și producția de componente electronice pentru industria auto, desprinsă anul acesta din gigantul european Continental Romania și listată pe bursă în septembrie, a anunțat concedieri în România.

Piața auto își revine după luni de scăderi. Producătorii atrag clienții cu reduceri masive
Piața auto își revine după luni de scăderi. Producătorii atrag clienții cu reduceri masive

După un început de an slab, industria auto și-a revenit ușor, în lunile de toamnă. În octombrie, cererea, sprijinită în special de programul Rabla, a crescut cu 11%, față de aceeași perioadă a anului trecut.

Rabla împinge piața auto pe plus după un început de an slab, aducând o creștere a cererii de 11% în luna octombrie
Rabla împinge piața auto pe plus după un început de an slab, aducând o creștere a cererii de 11% în luna octombrie

După un început de an slab, industria auto și-a revenit ușor în lunile de toamnă. În octombrie, cererea a crescut cu 11% față de aceeași perioadă a anului trecut, sprijinită, în special, de programul Rabla.

Mașini produse în România, în topul vânzărilor din Europa. Industria auto menține producția la un nivel ridicat
Mașini produse în România, în topul vânzărilor din Europa. Industria auto menține producția la un nivel ridicat

Unele dintre mașinile fabricate în România sunt în topul vânzărilor din Europa, iar acest lucru menține producția din țara noastră la un nivel ridicat.

Industria auto europeană declară imposibile obiectivele UE privind reducerea emisiilor de CO2. Soluții alternative propuse
Industria auto europeană declară imposibile obiectivele UE privind reducerea emisiilor de CO2. Soluții alternative propuse

Liderii sectorului de producție european au lansat miercuri un semnal de alarmă privind fezabilitatea obiectivelor Uniunii Europene referitoare la reducerea emisiilor de CO2 ale vehiculelor.

Recomandări
“Lui Trump i se rupe de Europa. Nu e problema lui”. Cine îl poate împiedica să distrugă NATO și Uniunea Europeană
“Lui Trump i se rupe de Europa. Nu e problema lui”. Cine îl poate împiedica să distrugă NATO și Uniunea Europeană

Președintelui american Donald Trump “i se rupe de Europa”, continent care pentru el “nu reprezintă nimic”, afirmă, într-un interviu pentru Știrile PRO TV, reputatul istoric francez Thierry Wolton.

Rusia susține că a aflat din presă despre garanțiile de securitate pentru Ucraina, propuse de SUA. Liderii UE sunt optimiști
Rusia susține că a aflat din presă despre garanțiile de securitate pentru Ucraina, propuse de SUA. Liderii UE sunt optimiști

Liderii europeni susțin o „forță multinațională” pentru a asigura pacea în Ucraina, în timp ce Statele Unite se angajează să ofere garanții de securitate. 

Grindeanu „a uitat” ce a semnat. Ce prevede, în scris, protocolul de colaborare al coaliției, încălcat evident de PSD
Grindeanu „a uitat” ce a semnat. Ce prevede, în scris, protocolul de colaborare al coaliției, încălcat evident de PSD

PSD a încălcat protocolul coaliției de guvernare. O spun la unison partenerii de la PNL, USR și UDMR. Tonul l-a dat Kelemen Hunor, care le-a reproșat acest lucru social-democraților, după ce au votat moțiunea simplă împotriva Ministrului Mediului.