Românii sunt tot mai interesați de mâncarea sud-coreeană. Cât costă cele mai populare produse
Popularitatea tot mai mare la nivel mondial, în special în rândul tinerilor, a filmelor, serialelor și muzicii pop sud-coreene produce efecte și la noi.
Interesați de cultura asiatică și mai ales de mâncarea promovată de starurile sud-coreene, tot mai mulți români consumă prăjiturile din orez, tăițeii instant și găluștele cu carne din "Țara dimineților liniștite". Proprietarii magazinelor de profil vorbesc despre afaceri în permanentă dezvoltare, datorită cererii.
În timp ce tot mai mulți români încearcă să gătească acasă după rețete sud-coreene, vânzările magazinelor cu produse asiatice au luat avânt.
Clientă a unui magazin cu produse asiatice: „De la orice fel de algă și ciuperci și sosuri. Efectiv pe toate le-am luat la rând. Au niște alge pe care le fierbi și efectiv poți să iți faci baze de supă”.
Clientă: „Am văzut niște chestii foarte interesante, cum ar fi ridichiile murate, ciupercile shiitake”.
Alin Varga a intrat în afacerea cu produse asiatice după ce a vizitat Coreea.
A început cu magazine în trei orașe mari și acum vrea să se extindă. Ne spune că vânzările i-au crescut odată cu popularitatea fimelor si serialelor sud-coreene. Formațiile de muzică K-Pop - care adună sute de milioane de vizualizari pe YouTube - au stârnit și ele curiozitatea românilor.
Alin Varga, antrepenor: „În ultimile șase luni a fost o creștere mult mai mare decât de obicei. K-Pop este un fenomen și sunt foarte mulți tineri care urmăresc formațiile. Aceste formații fac reclame la toate produsele coreene și atunci și ei sunt curioși”.
În Brașov - într-un magazin cu specific sud-coreean - clienții vin să se fotografieze alături de autografele formației BTS. Aici - din august, anul trecut - când a pornit afacerea, vânzările s-au dublat.
Copil din Brașov: „Mi-am luat două ciocopie-uri, una cu banane și una cu mentă, mi-am luat mochi cu cacao”.
Cele mai vândute produse sunt însă supa instant și mandu, niște găluște umplute cu carne.
Cristina Biaca, vânzătoare: „Aceasta este o supă cu creveți și scoici, este foarte populară”.
Succes au si prăjiturile din orez.
În magazinele de profil, prăjiturile mochi - de pildă - se vând cu 14 lei. Soju - o băutură spirtoasă din Coreea - este până la 26 de lei, iar tăițeii picanți Ramen Buldak - nu ajung la 10 lei.