Poveștile urbane au devenit tot mai căutate în mediul online din România. Cum a fost posibil
Pasionați să descopere lumea din jurul lor, au apărut așa numiții "povestitori urbani", care promovează pe rețelele sociale tot ce este mai frumos și interesant în orașe.
În timp, paginile pe care postează fotografii, și povești, au adunat zeci de mii de urmăritori și s-au transformat în comunități.
Matei a început cu un blog de turism, în 2014. A terminat facultatea de Geografie și a vrut să le arate tuturor cât de frumos este orașul său natal, Iași. Așa că îi spune povestea prin filmulețe și fotografii pe rețelele sociale. Vorbește despre personalități istorice și monumente, iar pe cei care vor să afle și mai mult, îi ghidează prin urbe.
Matei Marian, creator de conținut: "Palatul Culturii are avantajul de a fi cel mai fotografiat obiectiv turistic din Iași, chiar cel mai tăguit monument pe Instagram ceea ce atrage destul de mult. Oamenii vor să afle cât mai multe despre istoria orașului, lucruri pe care, probabil, trecând pe strada pe lângă obiective nu le-ar putea afla".
Ana este din București, iar acum trei ani a lansat pagina "Aici a stat". A început cu o fotografie a conacului lui Duiliu Zamfirescu, din județul Vrancea. De atunci, zeci de mii de oameni îi urmăresc poveștile.
Ana Rubeli, creator de conținut: "Pas cu pas ajungem să facem casele și istoria, și cultura, vedete în social media. Nu mi-a venit să cred cât de frumos rezonează lumea cu dorința de a cunoaște clădiri istorice. Am ajuns la aproape 26.000 de urmăritori pe Instagram".
Acum, Ana face și tururi ghidate, vânători de comori și chiar teambuilding-uri cu cei care o urmăresc.
Un alt povestitor urban de succes este Radu, un economist din Capitală. Din 2015, fotografiază ce îi atrage atenția în oraș, în special clădirile vechi și le scrie istoria. Dezvăluie secrete urbane, cum chiar el a spus-o, pe pagina lui de Instagram care a strâns peste 27.000 de urmăritori.
Cristi Radu, creator de conținut: "Pur și simplu fac ce-mi place și anume explorez și descopăr Bucureștiul. O iau pe străzi, intru în clădiri, văd ce se ascunde acolo. Oamenii au început să adere la această cauză: explorarea alternativa a Bucureștiului".
Dragoș Stanca, specialist în marketing digital: "Este de fapt o compensare a lipsei de viziune corectă și de adaptare a conținutului a autorităților publice locale și centrale care au rămas închistate în niște modalități depășite de a spune povești care ajută la o mai bună răspândire a mesajelor".
Coralia Costaș, PR Palatul Culturii Iași: "Rolul influencerilor de pe social media este de mediatori pentru că ajuta la comunicarea mesajului către publicul larg, către un public care poate ar fi mai reticent, care nu ar îndrăzni să intre într-o instituție de cultură".
Reporter: "Putem spune că vă aduc mai mulți vizitatori?".
Coralia Costaș, PR Palatul Culturii Iași: "Da, sigur".
Populariatetea acestor influenceri urbani este în creștere, iar în timp au reușit să își dezvolte mici afaceri în jurul paginilor de pe rețelele sociale.