Poveștile urbane au devenit tot mai căutate în mediul online din România. Cum a fost posibil

×
Codul embed a fost copiat

Pasionați să descopere lumea din jurul lor, au apărut așa numiții "povestitori urbani", care promovează pe rețelele sociale tot ce este mai frumos și interesant în orașe.

În timp, paginile pe care postează fotografii, și povești, au adunat zeci de mii de urmăritori și s-au transformat în comunități.

Matei a început cu un blog de turism, în 2014. A terminat facultatea de Geografie și a vrut să le arate tuturor cât de frumos este orașul său natal, Iași. Așa că îi spune povestea prin filmulețe și fotografii pe rețelele sociale. Vorbește despre personalități istorice și monumente, iar pe cei care vor să afle și mai mult, îi ghidează prin urbe.

Matei Marian, creator de conținut: "Palatul Culturii are avantajul de a fi cel mai fotografiat obiectiv turistic din Iași, chiar cel mai tăguit monument pe Instagram ceea ce atrage destul de mult. Oamenii vor să afle cât mai multe despre istoria orașului, lucruri pe care, probabil, trecând pe strada pe lângă obiective nu le-ar putea afla".

Ana este din București, iar acum trei ani a lansat pagina "Aici a stat". A început cu o fotografie a conacului lui Duiliu Zamfirescu, din județul Vrancea. De atunci, zeci de mii de oameni îi urmăresc poveștile.

Citește și
farsa inchisoare influenceri
Trei influenceri au fost condamnați la 3,5 ani de închisoare după o farsă

Ana Rubeli, creator de conținut: "Pas cu pas ajungem să facem casele și istoria, și cultura, vedete în social media. Nu mi-a venit să cred cât de frumos rezonează lumea cu dorința de a cunoaște clădiri istorice. Am ajuns la aproape 26.000 de urmăritori pe Instagram".

Acum, Ana face și tururi ghidate, vânători de comori și chiar teambuilding-uri cu cei care o urmăresc.

Un alt povestitor urban de succes este Radu, un economist din Capitală. Din 2015, fotografiază ce îi atrage atenția în oraș, în special clădirile vechi și le scrie istoria. Dezvăluie secrete urbane, cum chiar el a spus-o, pe pagina lui de Instagram care a strâns peste 27.000 de urmăritori.

Cristi Radu, creator de conținut: "Pur și simplu fac ce-mi place și anume explorez și descopăr Bucureștiul. O iau pe străzi, intru în clădiri, văd ce se ascunde acolo. Oamenii au început să adere la această cauză: explorarea alternativa a Bucureștiului".

Dragoș Stanca, specialist în marketing digital: "Este de fapt o compensare a lipsei de viziune corectă și de adaptare a conținutului a autorităților publice locale și centrale care au rămas închistate în niște modalități depășite de a spune povești care ajută la o mai bună răspândire a mesajelor".

Coralia Costaș, PR Palatul Culturii Iași: "Rolul influencerilor de pe social media este de mediatori pentru că ajuta la comunicarea mesajului către publicul larg, către un public care poate ar fi mai reticent, care nu ar îndrăzni să intre într-o instituție de cultură".

Reporter: "Putem spune că vă aduc mai mulți vizitatori?".

Coralia Costaș, PR Palatul Culturii Iași: "Da, sigur".

Populariatetea acestor influenceri urbani este în creștere, iar în timp au reușit să își dezvolte mici afaceri în jurul paginilor de pe rețelele sociale.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Cea mai atrăgătoare jurnalistă sportivă a ajuns să câștige mai mult decât iubitul fotbalist
FOTO Cea mai atrăgătoare jurnalistă sportivă a ajuns să câștige mai mult decât iubitul fotbalist
Citește și...
Prima Universitate din România care va organiza cursuri de blogger, vlogger sau influencer
Prima Universitate din România care va organiza cursuri de blogger, vlogger sau influencer

Universitatea Dunărea de Jos din Galați este prima din țară care va organiza cursuri de blogger, vlogger sau influencer.

Trei influenceri au fost condamnați la 3,5 ani de închisoare după o farsă
Trei influenceri au fost condamnați la 3,5 ani de închisoare după o farsă

Trei influenceri din Rusia au fost condamnați la trei ani și jumătate de închisoare după ce au făcut o farsă unui taximetrist.

Corina Caragea, câștigătoarea duelurilor dintre influenceri din cadrul campaniei Heineken
Corina Caragea, câștigătoarea duelurilor dintre influenceri din cadrul campaniei Heineken "Enjoy the Rivalry"

Corina Caragea, câștigătoarea duelurilor dintre influenceri din cadrul campaniei Heineken "Enjoy the Rivalry"

Recomandări
Directorul MNIR explică de ce piesele din tezaurul dacic au fost expuse în Muzeul Drents. Avantajele instituției din Assen
Directorul MNIR explică de ce piesele din tezaurul dacic au fost expuse în Muzeul Drents. Avantajele instituției din Assen

Directorul Muzeului Naţional de Istorie a României a declarat, duminică într-o conferinţă de presă, că asigurarea generală pentru toată expoziţia de la Muzeul din Drents se ridică la peste 30 de milioane de euro.

Mobilizare generală la Guvern, pentru recuperarea tezaurului furat. Ciolacu: „Am decis înființarea unei celule de criză”
Mobilizare generală la Guvern, pentru recuperarea tezaurului furat. Ciolacu: „Am decis înființarea unei celule de criză”

Premierul Marcel Ciolacu a anunțat, duminică, organizarea la nivelul Guvernului a unei celule de criză pentru coordonarea eficientă a activităților de recuperare a celor patru piese de tezaur furate.

Crin Antonescu, validat la Congresul Național PNL. Este prezidențiabilul Coaliției
Crin Antonescu, validat la Congresul Național PNL. Este prezidențiabilul Coaliției

Consiliul Naţional al PNL s-a reunit pentru validarea candidaturii fostului preşedinte al partidului Crin Antonescu la alegerile prezidenţiale din luna mai.