Pasagerii din trenul Arad-Constanta au mers 12 ore in vagoane pline de zapada. Explicatia data de CFR Calatori
Iarna pe calea ferata este o pedeapsa, pentru romani. ''Platim biletul, degeaba! '' au strigat si luni o multime de calatori care au stat cu orele prin trenuri, dupa ce plugurile locomotivelor s-au stricat din cauza zapezii de pe sine.
Liderii de sindicat din CFR sustin ca de peste 25 de ani nu s-a facut nici o investitie, iar infrastructura veche si lipsurile genereaza situatii nepermise.
Trenul intercity Arad-Constanta a facut marti 12 ore pe drum, cu trei mai mult decat era in grafic. A ajuns la destinatie plin de zapada nu doar pe dinafara ci si in interior.
Plugul locomotivei s-a rupt in dreptul localitatii Dragos Voda, la peste 100 de km de Constanta.
Barbat: A fost infernal. Trei ore de stat in frig. Ce sa mai zic, Romania, astea sunt conditiile platim degeaba
Calator: A fost cu intarziere o pauza de doua ore jumate, s-a stricat plugul. Foarte frig in vagoane
Oficialii din CFR sustin ca zona respectiva e una cu probleme, dar ca au avut solutii si chiar au intervenit.
Conducerea CFR Calatori a refuzat sa ne ofere un interviu pentru a ne explica exact ce s-a intamplat cu trenul Arad-Constanta. Sustine insa ca a fost o situatie de forta majora, trenul a lovit un sul inghetat de zapada care a rupt plugul si a stricat instalatia de incalzit
Surse din cadrul companiei precizeaza ca trenul circula cu 137 de kilometri pe ora cand s-a produs accidentul. Daca plugul ar fi intrat sub roti, acesta risca sa deraieze.
Totul se intampla din cauza situatiei dezastruoase din CFR Calatori, sustin sindicalistii care povestesc ca trenurile sunt vechi iar modernizari nu s-au mai facut de 25 de ani.
Maxim Rodrigo, sindicalist: "Neavand aceste unitati de deszapezire, materialul rulant vechi si neavand garnituri, vagoane, automotoare, rame care sa faca fata pe vreme rea se intampla astfel de situatii pe calea ferata."
Trenul de la Arad nu a fost singurul cu probleme. Un altul care venea de la Constanta spre Bucuresti a intampinat aceeasi problema.
Dupa ce a stat mai bine de o ora blocat pe sine in dreptul localitatii Dragos Voda, trenul IR 1580 de la CT soseste in sfarsit in Gara de Nord.
Reporter: Caldura in tren a fost?
Calator: De la Buzau incoace.
Reporter: In rest ati inghetat?
Calator: Nu de speriat.
Garniturile pe directia Constanta au acumulat impreuna 15 ore de intarziere. Nu a fost mai bine nici pentru cei din Galati.
Calator:: Aoleu, nu ma mai intrebati ca am circulat foarte prost!
Calator: Am circulat ca-n Romania
Reporter: Cat timp ati stat in tren?
Calator: Pffff, doua ore jumatate!
In Gara de Nord, cea mai mare intarziere este inregistrata de un tren care vine din zona Pausa via Videle. Ar fi trebui sa ajunga la ora 19:04, dar are intarziere de 160 de muinute.
De vina ar fi, spun autoritatile, gheata depusa pe sine, ne transmit oficialii din CFR, nu infrastructura veche sau locomotivele de pe vremea celui De Al Doilea Razboi Mondial. Motoarele locomotivelor sunt atat de vechi incat ar putea sa cedeze oricand din cauza temperaturilor scazute, pe timpul iernii sau din cauza caldurii excesive pe timp de vara.