Ministrul Energiei: Furnizorii au emis facturi necompensate și neplafonate. Ce trebuie să facă cei aflați în această situație
Ministrul Energiei, Virgil Popescu, afirmă că există numeroşi furnizori de energie care au emis facturi către clienţi ignorând legea care stabileşte plafonarea de preţ şi compensări pentru facturi.
Ministrul a spus că și el s-a aflat în situaţia de a primi o factură cu tarif necompensat şi neplafonat.
Virgil Popescu le recomandă celor care constată că au astfel de facturi să nu le plătească şi să ceară furnizorului recalcularea, iar în caz contrar să se adreseze Autorităţii pentru Protecţia Consumatorilor.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
"Da, furnizorii au greşit şi au greşit că au emis facturi către oameni, unii dintre ei, să zicem, fără compensare, fără plafonare. Un mare furnizor până astăzi a dat drumul la facturi fără să aplice legea. Abia astăzi şi probabil în urma controlului declanşat de către Autoritatea de Protecţia Consumatorului, solicitat de mine săptămâna trecută, pentru a verifica la absolut toţi furnizorii de energie electrică şi gaze naturale dacă aplică legea (...) şi eu am primit factură de la acel furnizor necompensată şi neplafonată, abia în urma acestui control care a pornit şi avansează au început să emită facturi. Toţi au dat, să zicem aşa, în ghilimele, vina pe faptul că a trebuit să-şi adapteze programele informatice. Atât de greu să fie să-ţi adaptezi un program informatic pentru a face nişte scăderi, înmulţiri, împărţiri? Până la urmă lucrurile sunt simple”, a afirmat ministrul Energiei la Realitatea Plus, potrivit News.ro.
El a făcut un apel către furnizori "să-şi revină şi să dea drumul la facturile recorectate", susţinând că există încă furnizori mici, care lucrează mai ales în mediul rural, care nu aplică plafonul şi compensarea.
Virgil Popescu a arătat că crede că din informaţiile pe care le are, de luni, 10 decembrie, şi ultimul furnizor şi-a adaptat sistemul informatic pentru emiterea facturilor conform legislaţiei care prevede plafonare şi compensare.
El a spus că "un furnizor care nu are foarte mulţi clienţi, dar un furnizor cu foarte mare potenţial" a respectat legea, el spunând că se referă la Hidroelectrica.
Ministrul le-a recomandat consumatorilor care constată că furnizorii nu au respectat legea atunci când au emis facturile să nu le plătească înainte de a regla situaţia.
"Cum să plătim o factură la un hoţ? Încercăm întâi de bună voie cu hoţul, între ghilimele, să spunem aşa. Dacă nu aplică legea, e clar că face o infracţiune, nepunerea în practică a unei legi este o infracţiune, chiar dacă legea nu are o sancţiune, există corecţii prin celelalte legi. Nu plătim, încercăm să vorbim, dacă nu, reclamaţie directă către Protecţia Consumatorului”, a explicat ministrul.