Meseria de recepționer începe să dispară din România. Tot mai multe hoteluri implementează sistemul self check-in
Tot mai multe hoteluri mici renunță la postul de recepționer și apelează la sistemul self check-in. Adică te cazezi singur.
În baza unei aplicații online, turistul intră în posesia unui cod care îi permite să ajungă până în cameră. Hotelierii scutesc astfel un salariu, iar oaspeții câștigă timp, dar platesc la fel.
Turiștii se pot caza singuri fără nicio interacțiune cu vreun reprezentant al hotelului și câștigă timp, pentru că nu mai stau la recepție să completeze formulare. Pe litoral mai multe unități de cazare folosesc deja cu succes self check-in-ul.
Practic, nu este nevoie de un recepționer și de un portar care să-i poftească înăuntru și să-i conducă pe oaspeți. În plus, puteți să vă cazați la orice oră din zi și din noapte. Plata se face online, iar cartelele de acces se dezactivează odată ce turistul a făcut - tot singur - check-out-ul online.
Irina Tonegaru, managerul unui hotel din Mamaia: "Am ales acest sistem de self check-in pentru a limita interacțiunea dintre noi și clienții noștri în contextul pandemiei. Este un sistem automat, online, unde clientul intră și își face check-in-ul".
Implementarea sistemului costă câteva sute de lei, însă dispar salariile receptionerilor care lucrau în ture.
Andrei Mitrea, managerul unui hotel din Eforie Nord: "Există și o optimizare a costurilor, lucru care a venit natural. Este o reducere a costurilor și o optimizare a lor".
Ștefan Necula, managerul unei agenții de turism: "Sunt din ce în ce mai multe unități care au implementat sistemul self check-in, în general unitățile care nu au foarte multe locuri de cazare, însă facilitează, zic eu, cumva, cazarea mult mai rapidă a turiștilor. În Mamaia, Mamaia Nord și Eforie avem deja destul de multe unități care oferă self check-in".
Dacă au nevoie de consumabile, turiștii le găsesc la recepție. Tot acolo lasă și cartela de acces, la plecare.