Mediul de afaceri protestează față de închiderea circulației pe Valea Oltului. „Deciziile strategice nu pot fi luate ad-hoc”

Valea Oltului
Agerpres

Valea Oltului reprezintă o cale rutieră de interes regional şi strategic iar deciziile strategice nu pot fi luate şi comunicate ad-hoc.  

Fără a da timpul necesar mediului privat şi cetăţenilor să se pregătească pentru impactul unor astfel de măsuri, consideră reprezentanţii Fundaţiei Romanian Business Leaders (RBL).

Potrivit sursei citate, nota de plată pentru decizia luată în pripă de închidere a circulaţiei rutiere pe Valea Oltului va fi suportată de transportatori, companii, afaceri locale şi turişti.

"Deciziile strategice nu pot fi luate şi comunicate ad-hoc, fără a da timpul necesar, mediului privat şi cetăţenilor, să se pregătească pentru impactul unor astfel de măsuri. Valea Oltului reprezintă o cale rutieră de interes regional şi strategic, unde avem nevoie de infrastructură rutieră de mare viteză, cât şi de lucrări de întreţinere pentru aceasta, dar considerăm că modul în care a fost luată şi comunicată această decizie, fără consultarea celor afectaţi şi fără a oferi imediat soluţii remediale, reflectă un dialog şubred, nicidecum un parteneriat între decidenţii politici şi companiile private din România", se arată într-un comunicat al organizaţiei.

Subliniind că siguranţa rutieră trebuie să primeze, RBL arată, însă, că blocarea unei artere importante doar pentru o etapă preliminară a autostrăzii Piteşti - Sibiu trebuie să fie însoţită, neapărat, şi de o strategie care să prezinte alternativele pentru o execuţie de calitate şi fără presiune a unei astfel de măsuri.

Citește și
valea oltului
CNAIR explică de ce închide Valea Oltului în doar câteva zile. „Construcția autostrăzii este esențială”
„Am ucis 200 de oameni, dar sunt mai rău decât eram”. Mercenarul Wagner care s-a întors în Rusia și a devenit youtuber critic al regimului

"Nota de plată pentru această decizie luată în pripă, va fi suportată de: transportatori - sunt nevoiţi, brusc, să calculeze noi rute mult mai lungi care implică automat timpi mai mari de condus, costuri crescute cu resursa umană, costuri crescute pentru consumul de combustibil şi chiar pentru marfa transportată; companiile din diverse sectoare cheie pentru economie - Valea Oltului reprezintă o cale rutieră strategică pentru industria automotive din România, pentru comerţul cu produse alimentare refrigerate şi congelate (principalele depozite logistice care alimentează operatorii la nivel naţional sunt în Turda, Bucureşti, Ploieşti şi Constanţa), pentru industria prelucrătoare şi nu numai", se precizează în comunicat.

Totodată, vor avea de suferit afacerile locale, de la cele care activează în turism, industria agricolă, industria organizării de evenimente şi multe altele care trebuie să găsească, peste noapte, planuri de rezervă care să le asigure continuitatea afacerii. Vor fi afectaţi, de asemenea, şi locuitorii din zonele deservite de Valea Oltului având în vedere accesul restricţionat sau limitat, în cel mai bun caz, la serviciile de urgenţă şi la mobilitatea pentru deplasările personale sau în interes profesional.

În plus, potrivit RBL, măsura va avea consecinţe şi asuprsa turiştilor care îţi plănuiseră pentru vara aceasta concedii în zonă sau care aveau de gând să tranziteze Valea Oltului pentru a se deplasa în vacanţă.

"Vara aceasta a debutat cu surprize aproape săptămânale din partea Guvernului pentru mediul de afaceri din România. Miercuri, 3 iulie, ministrul Transporturilor, domnul Sorin Grindeanu, a anunţat că, în intervalul 8 iulie - 9 august, circulaţia rutieră pe Valea Oltului va fi închisă pe timpul zilei. După ce săptămâna trecut atrăgeam atenţia asupra heirupismului măsurilor fiscale, constatăm, cu multă îngrijorare, că acest mod de funcţionare, fără consultare, analize de impact şi predictibilitate, a devenit unul uzual. Cerem consultări reale, nu de formă, apriori şi într-un termen care să permită reacţia şi pregătirea mediului privat şi a tuturor celor afectaţi! Nu măsura în sine este problematică, ci modul în care s-a făcut anunţul, aproape de pe o zi pe alta fără considerarea impactului asupra tuturor actorilor din societate", susţine organizaţia amintită.

Fundaţia Romanian Business Leaders (RBL) este o organizaţie apolitică iar proiectele Fundaţiei se subscriu celor trei domenii pe care comunitatea RBL le consideră importante pentru schimbarea şi dezvoltarea societăţii: antreprenoriat, educaţie şi bună guvernare. Acestea sunt iniţiate şi dezvoltate pe bază de voluntariat de cei peste 500 de membri ai comunităţii RBL din Bucureşti şi cele 6 filiale locale.

Circulaţia pe Valea Oltului va fi închisă între 8 iulie şi 9 august, pe perioada zilei, pentru lucrări la autostrada Sibiu - Piteşti, a anunţat ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Sorin Grindeanu, într-o conferinţă de presă desfăşurată miercuri.

Articol recomandat de sport.ro
Reacția portughezilor când au auzit ce a spus Adrian Mutu despre Cristiano Ronaldo
Reacția portughezilor când au auzit ce a spus Adrian Mutu despre Cristiano Ronaldo
Citește și...
Valea Oltului, rute ocolitoare recomandate oficial de către CNAIR. Harta cu traseele rutiere pentru șoferi
Valea Oltului, rute ocolitoare recomandate oficial de către CNAIR. Harta cu traseele rutiere pentru șoferi

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat mai multe rute ocolitoare ale Văii Oltului (DN7) pentru perioada în care circulaţia va fi închisă pentru defrişarea versantului.  

CNAIR explică de ce închide Valea Oltului în doar câteva zile. „Construcția autostrăzii este esențială”
CNAIR explică de ce închide Valea Oltului în doar câteva zile. „Construcția autostrăzii este esențială”

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere vine cu precizări la o zi după ce s-a anunțat că Valea Oltului se va închide pe timp de zi, între 8 iulie și 9 august, pentru defrișări pe traseul viitoarei autostrăzi Sibiu - Pitești.

Specialişti: Închiderea circulaţiei pe Valea Oltului afectează turismul în Sibiu, nu va fi un exerciţiu de imagine ”prea bun”
Specialişti: Închiderea circulaţiei pe Valea Oltului afectează turismul în Sibiu, nu va fi un exerciţiu de imagine ”prea bun”

Închiderea circulaţiei rutiere pe DN7 - Valea Oltului, între 8 iulie şi 9 august, pe perioada zilei, pentru lucrări la autostrada Sibiu - Piteşti, va afecta turismul din oraşul Sibiu - fosta Capitală Culturală Europeană, dar şi din judeţ.

 

Recomandări
Cum a devenit TAROM rușinea națională. Statul a dat 200 de milioane de euro degeaba. Experții spun că trebuia închisă de mult
Cum a devenit TAROM rușinea națională. Statul a dat 200 de milioane de euro degeaba. Experții spun că trebuia închisă de mult

Din mândria națională, TAROM a devenit rușinea națională, spun astăzi analiștii dar și pasagerii nemulțumiți de serviciile tot mai slabe oferite de o vreme de operatorul aerian.

Protestatarii, după „discuția” cu ministrul Boloș: Nu ne-a lăsat să vorbim. Au fost mulți, nu știm cine, că nu s-au prezentat
Protestatarii, după „discuția” cu ministrul Boloș: Nu ne-a lăsat să vorbim. Au fost mulți, nu știm cine, că nu s-au prezentat

Discuţiile de la Ministerul Finanţelor au fost total diferite faţă de ceea ce s-a întâmplat la Guvern, în condiţiile în care, în prima oră, nici măcar nu ni s-a permis să vorbim, a declarat, pentru AGERPRES, Valentina Saygo, economist, contabil şi antreprenor.

Cea mai mare rată de promovare la Bacalaureat din ultimii 15 ani. Câți absolvenți au luat 10
Cea mai mare rată de promovare la Bacalaureat din ultimii 15 ani. Câți absolvenți au luat 10

Avem cel mai mare procent de promovare la Bacalaureat din ultimii 15 ani. Mai exact, 76,4% dintre tinerii care au susținut acest examen au luat note peste 6.