Mașinile electrice, tot mai populare în rândul românilor. Ce probleme întâmpină cei are conduc automobile verzi

×
Codul embed a fost copiat

Românii au devenit tot mai interesați de mașinile „verzi”. Dovadă că în prima jumătate din acest an s-a înregistrat o creștere de peste 400% a vânzărilor.

Pentru că cererea este mare, clienții pot aștepta și nouă luni până când primesc mașina electrică aleasă. Apoi, problema este că punctele de încărcare sunt puține. Avem doar 0,4% din totalul stațiilor din Uniunea Europeană. Cei interesați să-și cumpere o astfel de mașină trebuie să țină cont și de autonomia ei, motiv pentru care mulți încă le ocolesc.

Mașinile cu zero emisii câștigă tot mai multă popularitate în rândul românilor. În primele șase luni, vânzările pentru autoturismele electrice au crescut cu peste 400% și cu 120 % în cazul celor hybrid plug in. Interesul se vede în lista de așteptare pentru o astfel de mașină.

România are doar 0,4% din toate punctele de încărcare ale UE

Cele mai căutate modele au fost cele de la Dacia, Volkswagen și Tesla. În total, aproape 4500 de mașini electrice au fost vândute de la începutul anului.

Atenție, însă, la autonomia mașinii. Aerul condiționat sau viteza pot scădea numărul de kilometri parcurși la o încărcare. Iar numărul stațiilor electrice rămâne scăzut. România are doar 0,4% din toate punctele de încărcare ale UE, aproape 2.500, arată datele prezentate de Asociația Producătorilor de Automobile Europeni. Până în 2026 ar trebui să avem 18 mii de stații, majoritatea finanțate din fonduri europene.

Adrian Sandu, Asociația Constructorilor de Automobile din România: „Dacă mergem în oraș unde sunt stopuri, semafoare la fel. Dacă dăm drumul la aerul condiționat și îl ținem non-stop de când se pornește mașina. Dacă mai dăm drumul și la muzică, la gps și la alte sisteme de pe mașină, la fel scade. Dacă merg cu 160 la oră, automat consumul crește foarte mult”.

Costin Giurgea, realizatorul emisiunii SuperSpeed: „La nivel de componente și mentenanță desigur că o mașină electrică o să aibă nevoie de mai puține costuri decât o mașină cu combustie internă, la mașina electrică nu mai avem tot felul de filtre și alte componente pe care le avem la motoarele cu combustie internă”.

Citește și Joe Biden are COVID-19. Președintele american „se confruntă cu simptome foarte ușoare”

Din 2024, România va produce primele autoturisme electrice, la uzina de la Craiova.

Ana-Maria Timiș, purtătorul de cuvânt Ford Otosan Craiova: „Capacitatea totală de producție a fabricii de la Craiova va crește astfel de la 250 de mii de vehicule pe an, la 272.000 de vehicule pe an. Din 2024, Ford Otosan va produce la Craiova trei vehicule complet electrice, o premieră pentru România”.

Și mașinile electrice second-hand sunt căutate. Pe piața din România putem găsi un autoturism electric la mâna a doua cu prețuri cuprinse între 8-9.000 de euro și 200.000 de euro, conform unui studiu făcut de cea mai mare platforma de anunțuri online din România.

Articol recomandat de sport.ro
„Drăgușin a luat-o pe un drum greșit!” Genoa a povestit TOT: suma reală a mutării și oferta „mult mai mare” refuzată
„Drăgușin a luat-o pe un drum greșit!” Genoa a povestit TOT: suma reală a mutării și oferta „mult mai mare” refuzată
Citește și...
Investiții de 490 de milioane de euro la uzina auto de la Craiova. De când va începe livrarea de mașini electrice
Investiții de 490 de milioane de euro la uzina auto de la Craiova. De când va începe livrarea de mașini electrice

Uzina auto de la Craiova are oficial, de marți, un nou proprietar care promite investiții de 490 de milioane de euro. Peste doi ani, fabrica va începe să livreze și automobile electrice.

Raliul mașinilor electrice, pe circuitul „Transilvania Motor Ring
Raliul mașinilor electrice, pe circuitul „Transilvania Motor Ring". Piloții au lăudat accelerația „foarte brutală”

A fost o adevărată paradă de mașini electrice pe circuitul „Transilvania Motor Ring" din județul Mureș.

Vehiculele nepoluante câștigă teren. România va extinde rețeaua pentru mașini electrice și va comanda trenuri pe hidrogen
Vehiculele nepoluante câștigă teren. România va extinde rețeaua pentru mașini electrice și va comanda trenuri pe hidrogen

În plină criză energetică, țările europene alocă fonduri uriașe pentru a dezvolta transportul sustenabil cu zero emisii.

Recomandări
Vine nota de plată. Boloș se plânge, în șoaptă, că nu sunt bani pentru majorările de salarii și de pensii aprobate de Guvern
Vine nota de plată. Boloș se plânge, în șoaptă, că nu sunt bani pentru majorările de salarii și de pensii aprobate de Guvern

„(...) se impune identificarea fondurilor necesare pentru plata drepturilor salariale majorate”. Asta este una dintre concluziile unui mini-raport prezentat de șeful Finanțelor, Marcel Boloș, în ședința de Guvern de joi, 25 aprilie. 

Ion Iliescu, pus oficial sub acuzare în dosarul Mineriadei. Este inculpat pentru săvârșirea de infracțiuni contra umanității
Ion Iliescu, pus oficial sub acuzare în dosarul Mineriadei. Este inculpat pentru săvârșirea de infracțiuni contra umanității

Parchetul General a anunţat oficial, vineri, punerea sub acuzare a fostului preşedinte Ion Iliescu pentru săvârşirea de infracţiuni contra umanităţii, în dosarul Mineriadei din iunie 1990.

Sorina Pintea, condamnată la 3 ani și 6 luni de închisoare cu executare pentru luare de mită. Decizia nu este definitivă
Sorina Pintea, condamnată la 3 ani și 6 luni de închisoare cu executare pentru luare de mită. Decizia nu este definitivă

Sorina Pintea, fostul ministru social-democrat al Sănătății, a fost condamnată, vineri, la 3 ani și 6 luni de închisoare cu executare pentru luare de mită în formă continuată. Decizia instanței nu este definitivă.