Mâncare ținută lângă vasul de toaletă și apă pentru clienți infestată cu E-coli. Două hoteluri din Gorj au fost închise
Au ieşit la iveală nereguli grave în două unităţi de cazare din Gorj, unde oamenii merg să se relaxeze.
Într-o pensiune din Rânca, staţiune căutată de mulţi în această perioadă, inspectorii de la Protecţia Consumatorilor au găsit alimente depozitate în apropierea vasului de toaletă.
Iar la un hotel din Târgu Jiu au constatat că apa din piscină şi cea pusă la dispoziţia clienţilor provenea dintr-un puț infestat cu E-coli. Ambele unităţi au fost închise.
Locul respectiv este chiar lângă uşa băii folosite de personal.
Șeful asociației cabanierilor din Rânca admite că în pensiunea pe care o administrează au fost găsite alimente depozitate necorespunzător. Dar, spune el, spaţiile respective, sunt folosite de angajații care nu pot face naveta. În bucătăria restaurantui însă, susține bărbatul, nu ar fi probleme.
Inspectorii de la Protecţia Consumatorilor au închis unitatea. Sancţiunile au fost contestate însă în instanţă, iar administratorul vrea să ceară şi daune.
Constantin Pănescu, administrator unitate cazare: „Mă ține de pe 4 ianuarie nefuncționând, cu atâtea cărți de muncă, plătit facturi și așa mai departe”.
Constantin Pănescu, administrator unitate cazare: „O voi lua și ca dovadă la proces, e filmată în fiecare zi aici cu data de 5, de 6, 7, e câte o fotografie cu dată cu tot”.
Reprezentanții ANPC spun însă că măsurile luate sunt justificate.
Horia Constantinescu, președinte ANPC: „Probabil din lipsă de spațiu, alimentele erau depozitate în zona de WC, în imediata vecinatate a vasului de WC. Nu avea verificat metrologic cântarul. Erau neigienizate zonele de depozitare a alimentelor”.
Un alt control a fost făcut la un hotel din Târgu Jiu. Și acolo inspectorii au găsit nereguli, așa ca au închis unitatea de cazare.
Horia Constantinescu, președinte ANPC: „Nu respecta măsura din ceea ce știm noi. Apa prezentă în piscină sau la dispoziția turistilor consumatorilor, provenea dintr-un put infestat cu E-coli. Am sesizat pe fals, vom sesiza și pe punerea în pericol a sănătății publice cu bună știință”.
Reprezentanții hotelului nu au dorit să comenteze situația, menționând doar că au contestat în instanță decizia celor de la Protecția Consumatorilor.