Facturi la intretinere aproape duble. Ce sume au de platit ploiestenii pentru apa calda si caldura pe lunile de iarna
Zeci de asociatii de proprietari din Ploiesti reclama autoritatilor valoarea mare a facturilor la incalzire pe luna ianuarie a acestui an comparativ cu ianuarie 2014, relateaza Mediafax.
Primaria Ploiesti a anuntat, vineri, intr-un comunicat de presa, ca primarul Iulian Badescu a solicitat Comisariatului Judetean pentru Protectia Consumatorilor Prahova si Serviciului de Metrologie Legala Prahova ”sa verifice conformitatea serviciului” prestat de catre SC Dalkia Termo Prahova, operatorul privat care furnizeaza energie termica in sistem centralizat in municipiul Ploiesti.
Solicitarile primarului au fost facute in contextul in care ploiestenii care locuiesc la bloc si primesc caldura in sistem centralizat au reclamat valoarea mare a facturilor la apa calda si caldura pe luna ianuarie, care sunt aproape duble fata de cele din ianuarie 2014, in conditiile in care pretul gigacaloriei a ramas neschimbat.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Potrivit administratorilor de la asociatiile de proprietari din Ploiesti, factura la intretinere pentru luna ianuarie 2015 ajunge la 800 de lei pentru un apartament cu trei camere, iar din aceasta suma valoarea agentului termic este de 553 de lei. Anul trecut, pentru acelasi apartament cu trei camere valoarea totala a intretinerii a fost de aproximativ 500 de lei.
De asemenea, proprietarii apartamentelor cu doua camere din Ploiesti au primit pe luna ianuarie facturi la intretinere de peste 500 de lei, costul agentului termic fiind de 433 de lei.
In plus, administratorii de blocuri sunt nemultumiti de faptul ca operatorul de termoficare Dalkia a facturat agentul termic pentru mai mult de o luna.
”Au facturat agentul termic de pe 23 decembrie pana pe 28 ianuarie, deci pentru peste o luna. Acest lucru contribuie la incarcarea facturilor la agentul termic, facturi care si asa sunt foarte mari”, a declarat un administrator de bloc din Ploiesti.
Radu Branzei, director al Regiei Autonome de Servicii Publice (RASP) Ploiesti, institutie aflata in subordinea Consiliului Local si care supravegheaza activitatea furnizorilor privati de utilitati, a declarat ca numarul sesizarilor primite este ”de ordinul zecilor” si ca oamenii nu inteleg de ce facturile sunt atat de mari.
Radu Branzei a afirmat ca RASP Ploiesti a verificat diagramele de temperaturi de la punctele termice si a constatat ca aceste diagrame sunt in conformitate cu contractul incheiat intre Dalkia si municipalitate si in conformitate cu graficele intocmite.
De asemenea, Radu Branzei a precizat ca operatorul de termoficare nu a incarcat facturile ploiestenilor cu pierderile din sistem.
”Dalkia nu isi acopera niste pierderi de energie facturand in plus populatiei. Trebuie vazut de unde vin aceste costuri foarte mari”, a spus directorul RASP Ploiesti.
El a explicat ca reprezentantii Serviciului de Metrologie trebuie sa verifice aparatele care masoara energia termica la intrarea in blocuri, intrucat ”sunt situatii in care, desi jumatate dintre apartamente au fost deconectate de la sistemul centralizat de incalzire, aparatul distribuie aceeasi cantitate de energie termica pe care ar distribui-o intregului bloc, iar valoarea acesteia se repartizeaza celeilalte jumatati, respectiv apartamentelor conectate in continuare la sistemul centralizat”.
Directorul RASP Ploiesti a mai spus ca inspectorii de la Protectia Consumatorului trebuie sa verifice calitatea serviciului oferit de Dalkia catre ploiesteni.
Contactati telefonic in legatura cu anuntul Primariei Ploiesti, reprezentantii Dalkia au aratat ca societatea ”nu a primit, pana in prezent, o solicitare oficiala din partea celor doua autoritati privind valoarea facturilor emise in luna ianuarie 2015”.
”Orice sesizare ce ne va fi adusa la cunostinta va fi analizata contextual si punctual. De asemenea, asa cum a fost cazul de fiecare data, Dalkia va pune la dispozitia autoritatilor locale toate elementele necesare, in deplina transparenta, pentru solutionarea si lamurirea situatiilor cu care se confrunta clientii nostri”, sustin reprezentantii SC Dalkia Termo Prahova.
Peste 55.000 de apartamente si garsoniere din municipiul Ploiesti sunt racordate la sistemul centralizat de incalzire operat de Dalkia Termo Prahova, operator privat care furnizeaza agent termic in Ploiesti de peste zece ani.
Sursa: Mediafax
Etichete: ploiești, apartamente, intretinere, asociatii de proprietari,
Dată publicare:
13-02-2015 21:55