Cazul șoferului român de TIR ucis cu sabia de migranți în Franța a ajuns în atenția Comisiei Europene
Cazul șoferului român de TIR omorât cu sabia de migranți în Franța sub privirile soției sale a ajuns în atenția Comisiei Europene, în urma unei interpelări depuse de europarlamentarul Vlad Gheorghe.
Mihai Spătaru a fost ucis cu o sabie pe 17 mai într-o parcare de pe autostrada N28 din Franța, de către un migrant care încerca să fure din TIR-ul său, chiar sub privirile soției, care lucra alături de el.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Moartea românului aduce în discuție o problemă relă și foarte gravă, sute de șoferi fiind jefuiți sau amenințați de migranți pe drumurile din Uniunea Europeană, fără ca autoritățile din țările respective să facă ceva.
Pornind de la această tragedie, ”europarlamentarul USRPLUS Vlad Gheorghe a interpelat Comisia Europeană, autoritățile franceze și Consulatul român cu privire la cazul șoferului român care a fost ucis cu o sabie într-o parcare din Franța”, potrivit unui comunicat al politicianului.
”Odată cu adoptarea Pachetului de Mobilitate, Uniunea Europeană s-a angajat să garanteze parcări certificate și sigure în care șoferii de camioane să-și petreacă timpul de odihnă. Astfel de zone ar trebui să ofere un nivel minim de servicii și sisteme de securitate în caz de urgență - dar asta nu se întâmplă decât în foarte puține cazuri, de aceea infracțiunile violente sunt încă răspândite și ele afectează în mod disproporționat șoferii din estul Europei, amintește europarlamentarul vorbind despre moartea cetățeanului român M.S., șofer parcat în apropiere de Calais și care a surprins involuntar un hoț”, a declarat Vlad Gheorghe.
Europarlamentarul solicită Comisiei să clarifice măsurile de aplicare a prevenirii infracțiunilor în zonele de parcare, în conformitate cu Regulamentul 885/2013 de completare a Directivei 2010/40/UE a Parlamentului European și a Consiliului privind STI în ceea ce privește furnizarea de servicii de informații referitoare la locuri de parcare sigure și securizate pentru camioane și vehicule comerciale.
”Nu este un caz izolat, dimpotrivă”
Vlad Gheorghe a cerut, de asemenea, Comisiei să facă publice demersurile pentru crearea de locuri de parcare sigure în statele membre, inclusiv cu finanțare europeană și măsurile concrete pentru protecția victimelor infracțiunilor comise în zonele de parcare neprotejate.
Totodată, europarlamentarul a cerut și autorităților franceze locale informații despre timpul de intervenție al ambulanței după apelul de urgență privind atacul asupra românului, detalii despre această intervenție și despre stadiul anchetei, precum și despre asistența acordată familiei victimei.
Consulatul român de resort Pas-de-Calais a fost de asemenea contactat de către eurodeputat cu privire la sprijinul acordat familiei șoferului ucis și demersurile întreprinse pe lângă autoritățile franceze.
”Am primit mai multe mesaje de la cetățeni și inclusiv mărturiile publice din acest caz arată că nu este unul izolat, dimpotrivă, zona respectivă este recunoscută pentru un nivel ridicat de infracționalitate asupra camioanelor și șoferilor, mulți dintre ei români. Am solicitat și ministerului francez de resort o analiză privind numărul și tipul faptelor similare înregistrate în ultimii trei ani, e important să știm câte dintre acestea au fost soluționate. Încerc să aflu dacă autoritățile franceze au o strategie pentru a preveni și combate infracțiunile asupra șoferilor de camioane în zona Calais, care sunt în opinia domniilor lor cauzele și ce măsuri se impun”, a declarat europarlamentarul USRPLUS.
”Este de datoria noastră să intervenim”
”Aleșii în Parlamentul European au atribuții și circumscripția lor este întreaga Uniune, este de datoria noastră să intervenim, să încercăm să sprijinim autoritățile locale și să contribuim la rezolvarea situațiilor care pun în pericol în orice fel cetățenii europeni. Mai ales în timp ce-și fac treaba, sunt la serviciu și asigură un trai decent familiilor lor, ca în cazul șoferilor de camioane ce traversează zilnic întreaga Europă și transportă bunurile de care ne folosim cu toții”, a explicat Vlad Gheorghe.
Europarlamentarul USRPLUS a introdus recent o serie de amendamente care să crească siguranța circulației rutiere în toate statele membre UE, inclusiv România, fiind raportor alternativ din partea grupului RENEW EUROPE pentru dosarul privind inspecția tehnică în Comisia de Transport și Turism. Măsurile propuse au fost votate în plenul Parlamentului European pe 26 aprilie, cu 654 de voturi pentru, 30 împotrivă și 9 abțineri.