Agenții de turism din Cluj acuză amenințări din partea clienților care își vor banii înapoi. „Te aștept eu în parcare”
Scandal la sediul mai multor agenţii de turism din Cluj. Angajaţii susţin că au fost ameninţaţi şi intimidaţi de clienţii nemulţumiţi.
Turiştii au aflat că regulile de călătorie s-au schimbat în ţările în care urmau să plece şi au cerut banii înapoi, iar furia lor s-a revărsat asupra celor din agenţii. Aceştia susţin însă că majoritatea clienţilor ştiau regulile de călătorie, dar le-au ignorat.
O tânără, agent de turism din Cluj, spune că a fost recent ameninţată. Ar fi fost sunată de un client şi avertizată că va fi aşteptată în parcare dacă nu îi înapoiază banii, după ce turistul a refuzat să mai plece în Spania, în concediu. Omul nu era vaccinat şi ar fi trebuit să facă mai multe teste sau să stea în carantină.
Alegeri 2024
21:55
Alegeri prezidențiale. Primarul Dominic Fritz: ”Un cetățean a fost amendat pentru o postare despre Elena Lasconi pe Facebook”
20:15
AUR depune plângere penală împotriva ministrului de Externe: ”Fraudare masivă a alegerilor prezidenţiale” din diaspora
19:14
Alegeri prezidențiale 2024. Secțiile de vot din toată țara sunt pregătite. Pedepse aspre pentru cei care încalcă legea
19:07
Alegeri prezidențiale 2024. Ce spun românii care votează din străinătate: ”Doamne ajută!”. ”De noi depinde soarta țării”
Iuliana Dumbravă, agent de turism: „Da, din păcate turiştii anul ăsta sunt mult mai agresivi din acest aspect şi în momentul în care o ţară intra pe lista roşie sau galbenă şi din diferite motive nu pot să-şi asume autoizolarea, atunci ei consideră absolut normal să vină la o agenţie şi să ameninţe faptul că ei vor să-şi recupereze sumele achitate, ori te aşteaptă în parcare şi rezolva ei situaţia."
În cele mai multe cazuri, furia se varsă pe angajaţii agenţiilor care nu pot face mare lucru, spun ei.
Dacă o ţară intră pe lista roşie, iar concediul este plătit, clientul nu poate primii banii înapoi dacă nu mai doreşte să plece din motive de posibilă carantină. Nici asigurarea de călătorie nu acoperă acest aspect.
Oana Rusu, directorul unei agenţii de turism: „Avem situaţii de la ameninţări, cum v-am spus, că vă dăm în judecată, că ne adresăm la OPC, că vă facem reclamă negativă pe canalele de socializare. Nu trăim în junglă. Nu se aplică legea junglei."
Probleme sunt şi cu platforma unde persoanele nevaccinate trebuie să îşi încarce adeverinţa unui test negativ.
Ioana Hârlav, agent de turism: „Acum, de exemplu, de câteva zile, avem probleme cu acea platformă online în care ei trebuie să-şi încarce testele şi în special cu ţările unde se acceptă şi test antigen, iar ţara spune foarte clar că valabilitatea lui poate fi de 48 de ore, însă platforma românească are o valabilitate de 24 de ore."
Din cauza situaţiei epidemiologice care se schimbă tot mai des, călătoriile în unele ţări pot fi condiţionate de tot mai multe reguli şi restricţii. Astfel, operatorii de turism spun că sfaturile şi lista cu documente nu trebuie ignorate iar clienţii trebuie să se informeze cât mai bine despre situaţia din ţările unde vor să îşi petreacă vacanţa.