Vânzările de autoturisme au crescut cu 25% în 2022. Cum arată Manifesto, mașina-concept prezentată de Dacia la Paris
În ciuda crizei componentelor și a prețurilor mari la energie, producția de autoturisme din România merge mai bine și a crescut în această vară cu 25 la sută față de anul trecut.
Și vânzările de mașini în Europa sunt pe un trend ascendent, atât pentru Dacia, cât și pentru Ford. Vechea marcă românească face senzație zilele acestea, cu noutățile pe care le-a prezentat la Paris, în avanpremiera singurei expoziții auto internaționale din Europa din acest an.
Revenirea de după pandemie le dă aripi designerilor și inginerilor, care au imaginat un vehicul al viitorului. Mașina-concept Manifesto, prezentată la Paris, nu va fi văzută pe șosele, dar prezintă laboratorul de idei al mărcii Dacia. O parte din inovațiile înglobate în acest autoturism s-ar putea regăsi în mașinile de serie din anii următori.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Manifesto, un vehicul fără geamuri și uși, are un singur far - detașabil - care poate fi folosit pe post de lanternă. În spate se află o baterie, capabilă să încarce orice dispozitiv electronic. Husele de pe scaune se transformă în saci de dormit, iar pe plafon pot fi montate diverse echipamente pentru ieșiri în natură.
Costin Giurgea, realizator SuperSpeed: „Probabil că nu o să vedem foarte curând o mașină pe stradă care să aibă un singur far, cum are Manifesto acuma, nu o să vedem pe stradă mașină care să nu aibă parbriz și geamuri laterale, dar în mod sigur, în funcție de feedback-ul din piață ei înțeleg ce poate merge, pe viitor. Spre exemplu, roțile sunt făcute într-un concept care se numește airless wheel, adică roți care practic nu au cauciucuri."
Între timp, atât Dacia, cât și Ford, cei doi constructori români de autoturisme, trag tare să ajungă la nivelul de dinainte de pandemie. Iar rezultatele lunii august le dau speranțe. Producția a crescut cu aproape 25% față de aceeași perioadă a anului trecut, potrivit cifrelor Asociației Constructorilor de Automobile din România.
Adrian Sandu, secretar general ACAROM: „Sunt semnale bune. Înseamnă că uzina de la Craiova împreună cu uzina de la Mioveni, ambele uzine au o perspectivă de viitor, cu modele care cu siguranță vor fi cerute în continuare de piață Europeană și națională.”
Ana Maria Timiș director de comunicare Ford Otosan Craiova: „În contextul crizei generate de lipsa de semiconductori depunem în continuare toate eforturile alături de rețeaua noastră de furnizori, dar și de distribuitorii noștri autorizați pentru a reduce din timpul de așteptare pentru comenzile de mașini noi."
Și Asociația Constructorilor Euriopeni de Automobile vine cu veşti bune. După un an de scădere, vânzările de autoturisme au înregistrat în august prima lună de creștere în Europa. S-au înmatriculat în august peste 34 de mii de mașini Dacia, cu aproape 17 procente mai mult decât anul trecut. Şi modelele Ford au înregistrat o creștere de peste 12 procente.