Metodă inedită de a vinde produsele din băcănii. Ce experiență inedită oferă clienților
Multe băcănii clasice, tot mai căutate pentru produsele locale pe care le vând, au început să le ofere clienților o experiență în plus.
După modelul cochetelor magazine gastronomice din Italia, le și gătesc celor care le trec pragul. Astfel, în timp ce fac aprovizionarea, clienții pot testa produsele printr-un brunch rapid sau chiar un prânz pregătit de un bucătar. În funcție de „meniu”, prețurile pot fi destul de mari.
Un prânz de două persoane ajunge și la 200 de lei
Până acum doi ani, băcănia era doar o prăvălie unde clienții veneau să cumpere dulciuri de casă, murături și preparate din carne. Acum, pe rafturi sunt și produse italienești, pe care un bucătar le transformă în rețete savuroase, iar cele câteva mese aranjate lângă fereastră sunt deseori ocupate.
O porție de paste costă 45 de lei, dacă include și fructe de mare, în timp ce mușchiul de vită cu legume rumenit în unt depășește 100 de lei.
Bucătar: „Midii, creveți, scoici. Montăm pastele, avem grijă să nu murdărim farfuria. La final puțin de pătrunjel proaspăt tocat. Poftă bună!”
Ștefan Rareș Turea, administrator de băcănie: „Pastele de calibrul nostru sunt la nivel maxim. Nu există calitate mai bună. Mai sunt ciuperci, hribi, pește, caracatiță și vită.”
Client: „Preparate gustoase. Te simți ca în sudul Italiei.”
O altă băcănie-restaurant s-a specializat în produse din pește. Păstrăvul este gătit aici în fel și chip. La grătar costă 45 de lei, ciorba 22.
Ovidiu Oltean, administrator de băcănie: „O locație în care să se gătească cinstit, adică să știi ce ingrediente conține preparatul pe care îl servești, începând de la legume pe care noi nu le congelăm, toate sunt proaspete.”
Sunt și băcănii care și-au creat un meniu din care clienții pot comanda mâncare acasă
Icrele sunt la mare căutare. O caserolă de 250 de grame costa 23 de lei. Un platou tradițional care conține tot felul de bucate urcă la 215 lei.
Bogdan Rus, administrator de băcănie: „Noi ne-am învățat clienții cel mai mult cu pește, în special pe păstrăv, pentru că avem păstrăvărie și îl aducem aici unde îl gătim.”
În Europa, magazinele cu produse locale în care clienții pot zăbovi la un prânz sunt din ce în ce mai răspândite. Cele mai cunoscute sunt băcăniile boeme din orașele italiene.