Idei inedite în pandemie: Hârtia igienică, înlocuită cu „șervețele igienice refolosibile”
Hârtia igienică a fost printre primele produse esenţiale care au dispărut de pe rafturile magazinelor, iar restricţiile instaurate în multe ţări fac dificilă reaprovizionarea.
Aşadar, nu e de mirare că oamenii se îndreaptă spre soluţii care, până mai ieri, păreau cel puţin exotice. Este cazul şerveţelelor igienice refolosibile.
În loc să-şi umple casa cu pachete de hârtie igienică, apar tot mai mulţi cumpărători care se orientează către soluţii eco.
Este vorba despre şerveţele din bumbaccare pot fi spălate după fiecare utilizare. Cea mai mare problemă, spune producătorul lor, e mirosul, dar şi acesta poate fi neutralizat cu ajutorul uleiurilor esenţiale.
Helen Rankin, fondator Cheeky Wipes: „Vine împreună cu două cutii, una pentru cele curate, alta pentru cele murdare. Sunt 25 de şerveţele în fiecare plic. Mai sunt două sticluţe cu ulei esenţial, fiecare într-o anumită culoare, ca să ştii cum se folosesc. Se pun câteva picături de ulei de lavandă şi de muşeţel, pui şerveţelele în soluţie, le întorci de pe o parte pe cealaltă până se umezesc bine, închizi capacul şi sunt gata de folosire."
Principalul atu al acestor şerveţelelor igienice refolosibile, în această perioadă, este că îi scuteşte pe oameni să mai meargă la magazin să-şi completeze stocul de hârtie igienică clasică. În plus, protejează mediul şi nu conţin substanţe chimice, doar apă şi uleiuri esenţiale, spune fondatoarea companiei.
Şerveţelele folosite sunt aşezate în cutia destinată lor, şi când aceasta se umple, pot fi aruncate direct în maşina de spălat. Uleiurile esenţiale maschează orice miros neplăcut.
Helen Rankin, fondator Cheeky Wipes: „Şerveţelele sunt igienice şi gata de utilizare. Sunteţi la mine acasă acum şi nu se simte niciun miros. Pot fi spălate la 40 sau la 60 de grade, împreună cu un detergent antibacterial şi gata, sunt igienice şi curate.”
Deşi la începuturile afacerii oamenii erau reticenţi în a folosi şervete refolosibile în locul hârtiei igienice, se pare că pandemia - şi lipsurile pe care le-a provocat - a schimbat felul de-a gândi al multora. Compania a vândut aproape tot stocul într-un timp record.
Helen Rankin, fondatorul Cheeky Wipes: „Avem foarte mulţi oameni care cumpără aceste kituri acum, ne spun că s-au tot gândit dacă să le încerce şi lipsa hârtiei igienice şi a şerveţelelor pentru bebeluşi i-a făcut să se decidă. Cred că, odată ce faci această schimbare, nu vei mai reveni (la hârtia clasică, n.r.), pentru că e mult mai plăcut. Lasă o senzaţie de curăţenie şi de prospeţime şi e vorba doar de a te obişnui cu spălatul lor.”
Producătorii de hârtie igienică obişnuită au înregistrat creşteri uriaşe ale vânzărilor în luna martie, faţă de lunile ianuarie sau februarie.
O companie care produce hârtie igienică din bambus, de exemplu, vindea într-o lună bună în jur de 200.000 de pachete. În martie a avut o creştere de 400-500%.
Managerul spune că, de obicei, au stocuri pentru 5-6 luni, dar acum au rămas doar cu rezerve pentru câteva săptâmâni.
Există, totuşi, şi un revers al medaliei: specialiştii spun că vânzările vor scădea drastic în săptămânile următoare, pentru că oamenii au deja rezerve de hârtie igienică pentru câteva luni de-acum înainte.