Anul trecut s-a încheiat cu cumpărături online de 6,2 miliarde de euro, în creștere cu 10% față de 2020
Sectorul e-commerce din România a atins pragul de 6,2 miliarde de euro la finalul anului trecut, cu aproximativ 10% mai mult decât în 2020, când valoarea comerțului online a fost estimată la 5,6 miliarde de euro, informează GPeC.
Cu toate acestea, creșterea a fost ușor sub previziunile inițiale, potrivit cărora era așteptată o creștere cu 15 puncte procentuale și vânzări online în valoare de 6,5 miliarde de euro la final de an.
Sursa citată susține că unul din motivele pentru care s-a înregistrat o creștere mai mică decât cea estimată ține de cantitățile reduse de stocuri de marfă ale majorității producătorilor la nivel global, care au fost afectați de pandemie și de dificultățile rezultate pe întrgul lanț de distribuție.
Conform The Economist, și creșterea prețurilor la energie de la finalul anului 2021 a avut un impact negativ asupra pieței bunurilor de folosință îndelungată.
De asemenea, trebuie ținut cont că sectorul e-commerce din România a intrat într-o etapă de consolidare care era așteptată încă din 2020, dar care a fost amânată de pandemie prin creșterea accelerată a comenzilor online (30% creștere înregistrată în 2020 comparativ cu 2019). Această etapă de consolidare și creștere ușoară este preconizată și pentru 2022.
Valoarea de 6,2 miliarde de euro pentru sectorul e-commerce românesc la nivelul anului 2021 face referire la toate tranzacțiile generate din România, atât către comercianții autohtoni, precum și către magazinele online din străinătate și reprezintă strict segmentul e-tail, adică produsele fizice care au fost cumpărate prin internet.
În acest cuantum nu au fost incluse serviciile, plata facturilor la utilități, conținutul digital sau biletele de avion, vacanțele și călătoriile, rezervările hoteliere, biletele la spectacole ori la diferite evenimente.
Previziuni excelente pentru finalul anului 2022
“E-Commerce-ul românesc este într-o continuă creștere, chiar dacă anul trecut aceasta a fost mai mică față de creșterea spectaculoasă de 30% înregistrată în 2020 comparativ cu 2019. Acest lucru ne arată potențialul considerabil de dezvoltare în continuare, într-o piață care este încă permisivă și foarte atractivă atât pentru jucătorii locali, cât și internaționali – tot mai multe business-uri online de peste hotare se localizează în România, iar trend-ul va continua și anul acesta”, a declarat Andrei Radu, CEO & Founder GPeC.
La rândul său, directorul executiv al ARMO, Florinel Chiș, a afirmat: “Anul 2021 a însemnat pentru comerțul electronic din România o etapă de consolidare și validare. După o creștere spectaculoasă în 2020 și, în ciuda tuturor dificultăților cu care s-au confruntat comercianții, fie că vorbim de criza semiconductorilor sau griparea lanțurilor de aprovizionare, 2021 a fost anul în care comerțul electronic s-a extins și am depășit pragul de 6 miliarde de euro cifră de afaceri generată de acest sector în România. Sunt convins că există comercianți care ar fi vândut mult mai mult dacă economia, în ansamblul său, nu s-ar fi confruntat cu aceste obstacole”.
Potrivit estimărilor, comerțul online românesc va continua etapa de consolidare și ușoară creștere și anul acesta.
Este de așteptat ca la finalul anului 2022 să fie atins pragul de 7 miliarde de euro.
Accesați www.gpec.ro și aflați care au fost principalele categorii de produse și servicii comercializate online în 2021 la nivel european.