Specialiștii au estimat câți bani vor încasa companiile din România la finalul anului din vânzările online
Pandemia ne-a forțat să facem cumpărături în online, iar tendința se menține. Companiile înregistrează, anul acesta, și mai multe comenzi, comparativ cu aceeași perioada a anului trecut.
Secialiștii se așteaptă ca, până finalul anului, românii să dea, în total, peste 6 miliarde și jumătate de lei pe comenzi online, cu 30 de procente în plus, față de 2020.
În cel mai mare depozit de marfa din sud-estul Europei sunt împachetate zilnic zeci de mii de colete comandate din toată tara. În prima jumătate a anului, cel mai des, de aici au plecat produse electronice și electrocasnice, piese de mobilier pentru casă și birou, produse de îngrijire personală și accesorii pentru copii.
De obicei, curierul lasă aproape un sfert dintre colete în dulăpioarele de tip easybox de pe stradă. Avem în țară în jur de 2.000 de astfel de puncte de ridicare.
În lunile cu multe livrări, chiar și aceste dulapuri sunt suprasolicitate, iar clienții așteptă până la câteva zile să le ajungă produsul.
Elena Stoica, reprezentantul unei companii de curierat: "Vedem creșteri de până la 50% raportate la aceeași perioadă a anului trecut, venite în special din zona de comerț electronic, în special din zona electro-IT, home&deco, bricolaj și fashon".
Dacă în 2020 cumpărăturile online au fost mai mult o nevoie, acum au devenit o obișnuință așa că platformele de livrări rapide au adăugat funcții noi.
Curier: "Există opțiunea în care poți să comanzi absolut orice, doar să încapă în ghiozdan, să poată curierul să ducă comanda respectivă".
Curierul vorbește de funcția numită "anything", adică "orice", prin care clientul îl poate cere să cumpere ceva ce nu apare în oferta aplicației - cum ar fi fructe și legume proaspete din piață.
Inițial acest serviciu a fost conceput pentru livrarea de alimente dar acum poate fi comandat orice, de la medicamente ori mâncare de animale până la accesorii pentru telefon și chiar vouchere de vacanță.
Marius Funie, directorul de marketing al unui serviciu de livrări: "A început să crească inclusiv coșul mediu de cumpărături. Avem un coș mediu de cumpărături de 80 de lei. Dar este diferit în funcție de categorie. Când vorbim de supermarket ajungem undeva pe la 200 de lei. Categoria a crescut cu mai bine de 60% față de perioada anterioară".
În contextul pandemiei mai toate magazinele fizice și-au făcut site-uri de comenzi și au apărut multe afaceri doar în online.
Cristian Movilă, directorul de marketing al unei platforme: "Poate fi o motivare de oportunitate, este clar ca odată cu intrarea mai multor clienți online sunt cât mai multe business-uri care își doresc să targeteze acești clienți. Piața de electro IT a crescut într-adevar foarte mult, piața de Home&Deco și piața de Food."
Anul trecut, românii au cheltuit la cumpărături online, peste 5 miliarde și jumătate de lei. La finalul acestui an, specialiștii se așteaptă să depășim aceasta cifră cu 30%.