Cum atrage un muzeu de pe litoral mii de turisti. Vizitatorii sunt primiti cu cafea, iar promovarea se face pe Facebook
Litoralul sta pe o adevarata comoara, dar nimeni nu pare a fi interesat sa o valorifice.
Avem cetati, muzee, porturi si trasee turistice care i-ar putea tine pe vizitatori ocupati zile intregi, indiferent de vreme. Din pacate, cei implicati in turismul de litoral arunca organizarea unor astfel de tururi de la unii la altii.
Un exemplu neasteptat a venit de la muzeul militar din Constanta, al carui director a reusit sa atraga mii de turisti prin intermediul retelelor de socializare.
Costin Scurtu, director muzeu: "Cei care au venit la muzeu - era vremea ploioasa in statiune - duminica, ma trezeam cu ei, cu un telefon: putem vizita muzeul? Da, cum sa nu. Eu va servesc cu cafeaua! Cu cafea dupa reteta turceasca, omul trebuie sa se simta respectat si binevenit. Asa ii castigam."
El este Costin Scurtu, muzeograf de profesie. Nu are studii sau specializari in domeniul turismului, dar a stiut sa bata la usile hotelurilor, a schimbat expozitia permanenta, a inventat tot felul de scenarii care sa capteze atentia oaspetilor si mai ales e gata sa-i primeasca la orice ora.
Costin Scurtu, director muzeu: "Puteti sa va uitati pe adresele de Facebook unde vizitatorii nostri se lauda ca au fost la muzeul nostru si acolo ii vedeti cu acest coif."
Un ajutor important in promovare l-a primit pe retelele de socializare. Asa a ajuns muzeul Militar "Regele Ferdinand", situat intr-un cartier marginas al Constantei, la 12 km distanta de Mamaia, cu doi angajati si zero lei buget, sa aiba vara trecuta 3 mii de vizitatori.
Cu fondurile obtinute din vanzarea biletelor, dar si cu sponsorizari, pregateste acum un parc tematic militar, intins pe un hectar, chiar langa muzeu. Turistii se plictisesc in zilele ploioase, iar operatorii care nu tin cont de asta pierd venituri importante.
Razvan Victor Pantelimon, Universitatea „Ovidius" Constanta: "Cate centre de informare turistice gasiti in Constanta?"
Director marketing hotel: "Sunt interesati de excursii, dar nu avem un ghid, nu avem un autobuz care sa stranga turistii din toata statiunea si atunci avem un mare minus. In zilele ploioase, turistii merg la mall."
De obicei, spun managerii hotelieri, turistii sunt dispusi sa dea banii mai degraba pe distractie si cumparaturi, in detrimentul muzeelor.