Ziua Transportului Public Local, sarbatorita la Timisoara prin plimbari cu tramvaiul turistic
Regia Autonoma de Transport Timisoara le propune cetatenilor o intoarcere in perioada anului 1869, mai exact, pe data de 8 iulie, cand primul tramvai tras de cai a rulat in Timisoara, intre Piata Traian si Cetate.
Astfel, luni, 8 iulie, de Ziua Transportului Public Local, R.A.T.T. invita timisorenii la o cursa gratuita cu tramvaiul turistic. Un ghid va sta la dispozitia calatorilor pentru a le povesti despre inceputul tramvaiului in Timisoara si despre zonele prin care acesta circula.
„Dorim sa ne amintim de prima iesire a tramvaiului tras de cai din actualul depou de pe Bulevardul Take Ionescu. Vom reface impreuna primul traseu, din cartierul Fabric pana in Iosefin, pe ruta: Piata Traian - Piata Libertatii - Catedrala Mitropolitana - Piata Iosefin - Gara de Nord si retur”, au transmis reprezentantii R.A.T.T., intr-un comunicat de presa.
Alegeri 2024
19:35
Cine ar putea deveni noul președinte al României. Aceeași persoană, două sondaje diferite
16:15
Lider PSD, răspuns pentrul Lasconi, în cazul George Simion și interdicția lui la Chișinău
20:15
Candidații la prezidențiale fac coadă la Nicușor Dan. După Kelemen Hunor, primarul se întâlnește și cu Marcel Ciolacu
20:57
Ioan Chirteş a explicat de ce liderul AUR, George Simion, are interzis în Ucraina şi Republica Moldova: "Sunt dovezi clare!"
Prima cursa va pleca de la ora 11.00 din Piata Libertatii. Urmatoarele doua curse vor trece prin Piata Libertatii la ora 12.00 si 13.00.
Tramvaiul va porni din nou pe vechiul traseu insotit de muzica vremurilor de odinioara. De la ora 10.30 tot in Piata Libertatii va avea loc un concert sustinut de formatia timisoreana de copii „Peregrinii”. Concertul va recrea atmosfera Timisoarei de alta data prin interpretarea melodiilor lumii la instrumente autentice: caval, acordeon, ukulele, bodhran, fluiere, mandolina.
Evenimentul este organizat cu ocazia împlinirii a 144 de ani de la introducerea tramvaiului in Timisoara, care este al treilea oras dupa New York (1825) si Paris (1854) ce a beneficiat de acest mijloc de transport pe atunci modern.