Manechinul bionic care studiaza clientul in magazine. Cum arata si ce va face. FOTO
Mai multe firme de retail vestimentar au inceput sa introduca in magazine manechine echipate cu tehnologia utilizata pe aeroporturi pentru a identifica raufacatori, in incercarea de a aduna date despre comportamentul clientilor.
Producatorul italian de manechine Almax a inventat manechinul EyeSee, care costa 4.000 de euro si nu arata cu nimic diferit fata de unul obisnuit, potrivit Bloomberg.
EyeSee are insa ascunsa intr-unul dintre ochi o camera video cu software de recunoastere faciala, care face estimari despre varsta, sexul si rasa celor care trec prin fata vitrinei, scrie Mediafax.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Pe baza informatiilor astfel adunate, multe magazine si-au modificat deja exponatele din vitrine, amenajarea si promotiile pentru a atrage interesul a cat mai multi potentiali clienti. "Este dubios. Nu te-ai astepta sa te analizeze un manechin", comenteaza Luca Solca, analist la Exane BNP Paribas, Londra.
Cererea pentru noul manechin este destul de ridicata. Potrivit producatorului, EyeSee este mai eficace decat sistemele traditionale cu acelasi scop, implementate de obicei prin camerele de supraveghere din magazine, deoarece manechinul aduna date de la inaltimea medie a unei persoane, "de la nivelul ochilor".
Odata cu evolutia tehnologiei, retailerii se bazeaza in tot mai mare masura pe profilele realizate prin prelucrarea variatelor informatii pe care reusesc sa le adune despre consumatori. Procesul a fost consacrat de comertul online, insa trece treptat granita catre magazinele traditionale.
"Orice software care poate ajuta la realizarea unor profile despre consumatori reusind sa pastreze anonimatul acestora este fantastic. Ar putea imbunatati puternic experienta de shopping, asortarea de produse, si ar putea ajuta brandurile sa-si inteleaga mai bine clientii", spune Uche Okonkwo, director executiv la compania de consultanta Luxe Corp.
Manechinul, lansat in luna decembrie a anului trecut, este acum prezent in magazine din trei tari europene si Statele Unite. Almax noteaza ca, spre exemplu, un retailer de imbracaminte a lansat o linie pentru copii dupa ce a constatat ca acestia reprezinta, in medie, mai mult de jumatate din traficul de consumatori de dupa-amiaza.
Un alt magazin si-a modificat amenajarea vitrinei dupa ce a tras concluzia, pe baza datelor adunate de EyeSee, ca barbatii petrec mai mult timp decat femeile la shopping in primele doua zile din timpul unei promotii.
Contactat de Bloomberg, un purtator de cuvant al Benetton a refuzat sa comenteze unde si de ce compania foloseste EyeSee. Max Catanese, directorul general al producatorului de manechine, a refuzat sa precizeze clientii noului tip de manechin, facand referire la clauzele de confidentialitate din contracte.