CM 2022: Budweiser va dona selecționatei câștigătoare toată berea interzisă pe stadioanele din Qatar
Budweiser, sponsorul principal al Cupei Mondiale 2022, a anunțat că berea cu alcool pe care nu o mai poate vinde pe stadioanele din Qatar o va dona țarii câștigătoare a turneului final.
Cu două zile înaintea debutului Cupei Mondiale din Qatar, țara organizatoare a decis interzicerea băuturilor alcoolice pe toate stadioanele pe care se dispută meciurile turneului final. Culmea, sponsorul princial al competiției este chiar Budweiser, celebra companie americană producătoare de bere.
Astfel, decizia a fost luată în acest caz în ciuda contractului de 75 de milioane de dolari pe care Budweiser l-ar fi încheiat cu FIFA. După scandalul-monstru privind interzicerea alcoolului e arenele qatareze în timpul turneului final, compania Budweiser s-a văzut nevoită să posteze pe Twitter - apoi să șteargă - mesajul: "Ei bine, asta e ciudat...".
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Gestul companiei Budweiser, criticat pe rețele de socializare
Însă, Budweiser a anunțat că întreaga cantitate de bere cu alcool care ar fi trebuit să se vândă pe stadioanele din Qatar va merge la echipa învingătoare, anunțul fiind făcut chiar pe Twitter: "O nouă zi, un nou Tweet. Țara câștigătoare primește Buds. Cine le va primi?", mesajul fiind însoțit de o imagine cu o cantitate mare de bere într-un depozit, notează The Guardian.
Mișcarea a stârnit numeroase critici și glume pe rețelele de socializare, unii utilizatori sugerând că această mișcare acționează ca un factor de descurajare a câștigării Cupei Mondiale, deoarece marca americană de bere are o reputație scăzută în unele țări europene, în ciuda faptului că este deținută de AB InBev, care are sediul în Leuven, în Belgia. "Felicitări Budweiser pentru că a oferit tuturor scuza perfectă pentru a nu câștiga turneul", a glumit o persoană pe Twitter.
Doar Bud fără alcool pe arenele din Qatar
Marca fără alcool a companiei, Bud Zero, este în continuare disponibilă pe stadioane. Budweiser este sponsor al Cupei Mondiale încă de la turneul din 1986 din Mexic. În urma anunțului privind interzicerea berii, președintele FIFA, Gianni Infantino, a declarat că organismul de conducere nu a reușit să convingă guvernul din Qatar să mențină decizia inițială de a permite vânzările, dar că, în orice caz, situația "ne-a apropiat și mai mult" de Budweiser.
Acum se pare că echipa care se va impune în finala din 18 decembrie pe stadionul Lusail din Qatar va pleca acasă nu doar trofeul și premiul în valoare de 42 de milioane de dolari, ci și cu o cantitate de impresionantă de bere.
Sursa: The Guardian
Etichete: alcool, qatar, bere, cm 2022, cupa mondială, campionatul mondial, Budweiser,
Dată publicare:
23-11-2022 11:26