Restaurantele-magazin cu care românii au dat lovitura. ”Nu am mai întâlnit așa ceva”
Poveștile românilor care s-au inspirat din Occident şi manageriază restaurante sau pub-uri care joacă şi rol de magazine.
În timp ce unii clienţi mănâncă în oraş, lângă ei, alţii cumpără produsele proaspete, de la paste la brânzeturi, mezeluri, vinuri sau dulciuri. Patronii spun că acest concept le creşte simţitor veniturile.
Doi tineri care iubesc Italia i-au adus gustul acasă, la Cluj. De la ei, oamenii pot cumpăra ingrediente precum mozzarella, burrata sau prosciutto.
Proprietar magazin: "70% restaurant, 30% bucătărie. Ideea e oarecum din dragoste de mâncare bună. Italia este ţara noastră preferată, aşadar prin multele călătorii am văzut acest concept şi ne-am îndrăgostit. Produsele care sunt furnizate ca materie primă le puteţi duce şi acasă."
Aşadar, în acelaşi timp, unii clienţi mănâncă în oraş, alţii cumpăra totul proaspăt pentru acasă.
Client: "Eu sunt un client vechi aici. Vin de când s-a deschis acest restaurant. Mie îmi plac toate produsele. Obişnuiesc să şi cumpăr: brânză, şuncă, salam, prăjituri."
Acelaşi concept îl găsim şi în alt local. Aici, clienţii pot alege carnea din vitrină, pe care apoi să le-o prepare bucătării, chiar sub ochii lor. Sau o pot lua acasă.
Client: "Nu am mai întâlnit aşa ceva. Mi se pare ceva inovativ în Cluj."
În Sfântu Gheorghe, găsim un ruin pub. Adică un local în care toate obiectele - de la bar, până la scaune, veselă şi decoraţiuni - sunt reciclate sau recondiţionate. Totodată, înăuntru există şi un mic magazin.
Proprietar pub: ”Oamenii au început să vină la bar să cumpere bere artizanală să ducă acasă şi ni s-a părut imoral să cerem aceeaşi sumă de bani pentru un produs pe care nu îl serveşte la bar şi de aici ne-a venit ideea."
Clienţii pot cumpăra de la alcool, la dulciuri, bijuterii, farfurii şi pahare comestibile. Toate ies din mâinile producătorilor locali.
Preţurile pornesc de la 10 lei şi urcă până la câteva sute.