Noul curent apărut după Millennials şi X. Ce este generația Z: ”Au așteptări ridicate”
Despre generaţia Millennials şi generaţia X se tot vorbeşte de ceva timp încoace. Însă e timpul, spun sociologii, să dăm curs unui nou curent, cel al generaţiei Z.
Sunt tinerii născuţi în era internetului, care nu cunosc viaţa fără mobil sau tabletă, dar care se pricep atât de bine la tehnologie, încât angajatorii se bat să-i aibă în companie.
Informaţi şi mereu curioşi, tinerii generaţiei Z sunt interesaţi de mediu şi sănătate. Nu pun preţ pe lucrurile materiale ci, mai degrabă, pe cele spirituale. Vor să schimbe lumea şi nu se complac într-o meserie care nu-i ajuta să se dezvolte.
Alegeri 2024
21:26
Nicuşor Dan: Votul meu în primul tur va fi pentru Nicolae Ciucă sau Elena Lasconi
19:26
Au fost tipărite 5,6 milioane de buletine de vot pentru referendumul din București. Care este condiția pentru a fi validat
19:14
Cum votăm la prezidențiale, în țară și în străinătate. Cei care nu sunt în localitatea de reședință pot vota la orice secție
19:05
Sondaj AtlasIntel alegeri prezidențiale 2024. George Simion și Elena Lasconi ar fi umăr la umăr în bătălia pentru locul doi
Silvia Luican, sociolog: "Sunt diferiţi de millenials, printr-o individualitate puternică, iar asta se traduce şi prin nişte aşteptări ridicate pe care le au de la societate, de la branduri, de la corporaţii, de la ei înşişi. Nu mai au răbdare."
La 23 de ani, Lavinia este director de resurse umane la "Let's Do It, Romania!" Alături de colegii săi, a reuşit să atragă anul trecut peste 365.000 de voluntari din toată ţara.
"Ce mi se pare mie că se întâmplă diferit într-un ONG faţă de alte locuri este că aici ajungi la firul ierbii şi conexiunea cu oamenii e mult mai puternică. Arăt empatia aia şi în procesele pe care le derulez, nu doar în discuţii", spune Lavinia.
Rareş are 19 ani şi recrutează tineri din generaţia sa pentru ONG-ul la care lucrează.
Pentru că ei reprezintă viitorul, companiile au început să facă studii individuale pentru a le comportamentul. Astfel, au aflat că, potrivit sociologilor, fac parte din Generaţia Z tinerii născuţi după anul 1995. Sunt tineri pe care companiile mizează şi încearcă să-i recruteze folosind reţele sociale precum Facebook, Instagram sau Snapchat.
În plus, sunt foarte implicaţi în campaniile sociale, arată un studiu realizat în ţara noastră pe 1000 de respondenţi.
Deşi deţin competențe de natură digitală, generaţia Z este una individualistă, iar în cele mai multe cazuri tinerii au lacune la capitolul socializare, susţin specialiştii.
Abonați-vă gratuit la newsletter-ul Știrile Pro TV de pe WhatsApp. Primiți în fiecare zi cele mai importante știri pe telefon!
Pe Instagram-ul Știrile ProTV găsiți imaginile momentului din România, dar și din lume!
CLICK AICI pentru a instala GRATUIT aplicația Știrile ProTV pentru telefoane Android și iPhone!