In lupta dintre chioscuri si supermarketuri au invins benzinariile
Cand doi se cearta al treilea castiga, asa s-a incheiat razboiul inegal dintre magazinele de cartier scoase treptat de pe piata, de supermarketuri.
Surprinzator cel mai bine au iesit benzinariile care au inteles ca daca vand pe langa carburanti si bautura sau tigari vor castiga fabulos de pe urma romanilor care lucreaza pana tarziu si care vor nu vor isi fac aprovizoanare de la ei.
2007 a fost un an negru pentru foarte multi dintre proprietarii de chisoruri. Putini sint cei care nu au dat faliment. In aceste conditii, nemaiavand la indemana celebrele non-stopuri, romanii s-au orientat catre benzinariile asezate strategic intre blocuri, astfel statiile de carburant au devenit un soi de mini-marketuri.
Profiturile petrolistilor obtinute din vanzarile de dulciuri si racoritoare sunt impresionante. De exemplu, Petrom a vandut in primele sase luni produse complementare in valoare de 32 de milioane euro. Cifra este comparabila cu vanzarile unui lant de magazine de marime medie.
Studiile arata ca 25% din vanzarile benzinariilor sunt la alte produse decat la cele petroliere.