Terapia extrem de simplă care s-a dovedit eficientă împotriva diabetului de tip 2, după un studiu de 24 de ani

62452583
Shutterstock

Cercetătorii chinezi au demonstrat că terapia timpurie cu insulină este eficientă împotriva diabetului de tip 2.

Oamenii de ştiinţă din China au demonstrat eficienţa terapiei precoce cu insulină pentru pacienţii diagnosticaţi recent cu diabet de tip 2 (T2D), o metodă care poate reduce riscurile de accident vascular cerebral şi de spitalizare din cauza insuficienţei cardiace în comparaţie cu persoanele care nu au primit acest tratament, informează Xinhua.

O echipă coordonată de profesorul Weng Jianping de la Universitatea de Medicină Anhui din oraşul Hefei, din care au făcut parte şi cercetători de la Universitatea de Ştiinţă şi Tehnologie din China, Universitatea de Medicină de Sud din Guangzhou şi de la Universitatea Beijing, a efectuat un studiu observaţional întins pe 24 de ani privind tratamentul a 5.424 de pacienţi cu T2D din întreaga ţară.

Cercetătorii chinezi au descoperit că pacienţii cu T2D nou diagnosticaţi şi care au urmat această terapie au prezentat un risc redus cu 31% de accident vascular cerebral şi un risc cu 28% mai mic de spitalizare din cauza insuficienţei cardiace.

Insulinoterapia precoce, dovedită ca un tratament de primă linie împotriva diabetului de tip 2 

Acest studiu demonstrează în continuare eficacitatea tratamentului precoce cu insulină în îmbunătăţirea biomarkerilor legaţi de inflamaţia de grad scăzut şi de funcţia endotelială, care sunt indicatori cunoscuţi ai riscului cardiovascular, la pacienţii cu T2D recent diagnosticaţi.

Cercetarea specialiştilor chinezi oferă dovezi convingătoare pentru adoptarea insulinoterapiei precoce ca opţiune de tratament de primă linie pentru pacienţii nou diagnosticaţi.

Studiul a fost publicat în revista internaţională Signal Transduction and Targeted Therapy la începutul lunii iunie.

Articol recomandat de sport.ro
FOTO Ashlyn Castro, apariție sclipitoare pe rețelele sociale: ”Iubitul tău e cel mai norocos. Are două Baloane de Aur acasă”
FOTO Ashlyn Castro, apariție sclipitoare pe rețelele sociale: ”Iubitul tău e cel mai norocos. Are două Baloane de Aur acasă”
Citește și...
O inimă artificială inventată la Iași va avea o aplicație pentru telefonul mobil. Când va începe testarea prototipului

Cea mai avansată inimă artificială din lume, inventată la Iași, a fost îmbunătățită și vine la pachet cu o aplicație pentru telefonul mobil.

 

Terapia durerii va fi subvenționată de stat. Legea e pe masa lui Iohannis, la promulgare

Terapia durerii va fi decontată de stat. Proiectul de lege a fost adoptat de Camera Deputaților și urmează să fie promulgat de președinte. Pe viitor nu se va mai pune accentul doar pe tratamentul bolii, ci și pe reducerea suferinței.  

Dieta care te protejează împotriva unui tip de cancer tot mai des apărut la tineri. Dr. Mihaela Bilic: „Sunteți la adăpost”

Stilul de viață haotic și alimentația nesănătoasă cresc riscul apariției bolilor grave. Adoptarea unei diete adecvate devine esențială pentru menținerea sănătății.  

Recomandări
Acciza la motorină, redusă cu 20% timp de două săptămâni. Măsura intră în vigoare pe 16 august

Ministerul Finanțelor reduce temporar cu 20% acciza la motorina standard, în perioada 16-31 august 2026, după creșterea semnificativă a cotațiilor internaționale și a prețurilor la pompă. Astfel, reducerea este de aproximativ 68 de bani pe litru.

Procurorii Laurei Codruța Kövesi, percheziții la firme IT și primării din țară. Dosarul vizează 7 milioane de euro din PNRR

Parchetul European a efectuat, marți, 19 percheziții la sediile unor persoane și companii, într-o anchetă privind o posibilă fraudă în achiziții publice pentru proiecte IT finanțate din fonduri europene, în valoare de aproximativ 7 milioane de euro.

Budapesta cere populației reducerea consumului de apă. Nivelul scăzut al Dunării pune presiune pe alimentarea capitalei

Compania de Apă din Budapesta le cere din nou locuitorilor să reducă folosirea inutilă a apei, în condițiile în care nivelul scăzut și persistent al Dunării pune o presiune tot mai mare asupra sistemului de alimentare al capitalei Ungariei.