Scandalul News of the World continua. Fostul purtator de cuvant al premierului britanic, arestat


Ultimul update: Miercuri 24 Octombrie 2012 17:36
Sursa: The Telegraph
Data publicarii: Joi 07 Iulie 2011 19:58
Categorie: Stiri externe
News of the World

Andy Coulson, fost editor sef al News of the World si purtator de cuvant, pana la inceputul acestui an, al actualului premier al Marii Britanii, David Cameron, a fost arestat vineri, in urma anchetei privind ascultarea telefoanelor de catre publicatie.

Coulson a negat acuzatiile.

Tabloidul britanic News of the World, cel mai mare saptamanal din lume, va fi inchis, anunta James Murdoch, presedintele trustului News International, pe fondul scandalului privind interceptarea telefoanelor, informeaza Sky News.

Editia de duminica a News Of The World (NOTW) va fi ultima a tabloidului britanic.

Editia finala a controversatului tabloid nu va difuza reclame comerciale, spatiul publicitar fiind donat asociatiilor caritabile, potrivit lui James Murdoch, care este fiul magnatului media Rupert Murdoch.

Parlamentul britanic s-a sesizat in cazul interceptarilor telefonice efectuate de tabloidul News of the World, devenit un scandal national cu ramificatii multiple care afecteaza presa, pe magnatul Rupert Murdoch si il pune in incurcatura pe premier.

Publicatia News of the World a fost implicata in mai multe scandaluri, inclusiv cel legat de interceptarea ilegala a telefoanelor familiilor celor care au murit in atentatul terorist de la metroul din Londra petrecut in urma cu sase ani.

Seful Guvernului britanic, David Cameron, s-a declarat "absolut dezgustat" de ultimele dezvaluiri privind interceptarile din ultimii ani ale cotidianului, "care nu vizeaza doar oameni politici sau vedete, ci si victime ale unor crime sau atentate teroriste". El s-a pronuntat "in favoarea unor anchete" privind "etica jurnalistica", exprimandu-si dorinta ca prioritatea absoluta sa fie data "anchetei de mare amploare a politiei, care este in desfasurare".

Rupand tacerea, Rupert Murdoch a calificat drept "deplorabile" si inacceptabile" acuzatiile impotriva tabloidului. Si-a reiterat intr-un comunicat sustinerea fata de conducerea actuala a publicatiei.

Cazul interceptarilor, care dateaza de la inceputul anilor 2000, a fost deja marcat de arestarea a cinci jurnalisti, intre care trei de la NOTW, trimiterea la inchisoare a unui corespondent la Casa Regala si a unui detectiv privat si mai multe demisii, intre care cea a lui Andy Coulson, directorul de comunicare al lui Cameron, fost editor NOTW. Se stie ca sute, chiar mii de personalitati, membri ai familiei regale, politicieni, vedete de cinema sau sportive, au avut telefoanele ascultate.

Potrivit informatiilor recente, interceptarile au vizat si victimele unor cazuri de crima rasunatoare si rudele atentatului soldat cu 52 de morti de la Londra, din 2005. Joi dimineata, cazul a capatat o dimensiune suplimentara, dupa ce The Telegraph a anuntat ca rudele militarilor ucisi in Irak si Afganistan au fost, de asemenea, tintele unor astfel de practici. Potrivit cotidianului, detectivul Glenn Mulcaire, aflat in centrul scandalului, detinea informatii despre viata privata a militarilor britanici ucisi in aceste conflicte. Grupul Murdoch a declarat ca ar fi "absolut consternat" daca aceste informatii s-ar confirma.

Glenn Mulcaire, care a ispasit deja patru luni de inchisoare, ar fi piratat laptop-ul lui Milly Drowler, eleva asasinata in 2002. El a mers pana acolo incat a sters mesajele pentru a face loc in cutia vocala, oferindu-le parintilor si anchetatorilor sperante false ca fata era inca in viata. Marti seara, el a declarat ca a actionat "la presiunea constanta" a NOTW, saptamanalul cu un tiraj de 2,8 milioane de exemplare, campion al informatiilor exclusive. NOTW a predat recent Scotland Yard mail-uri care dovedesc ca a platit mai multi politisti informatori intre 2003 si 2007, data la care Andy Coulson conducea redactia.

Sursa: The Telegraph Mediafax

Brad Pitt si Angelina Jolie dau in judecata publicatia News of the World
Razboi in presa britanica, intre The Guardian, The Sun si News of the World
VIDEO PROTVPLUS.RO